خبرگزاری کار ایران

طرح حامیم با حضور 300 دانشجوی قزوینی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۳۶۲

رئیس دانشگاه بین المللی اما م خمینی(ره) قزوین از برگزاری طرح حامیم با هدف توانمندسازی با حضور بیش از ۳۰۰ دانشجوی فعال فرهنگی و اجتماعی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی قاسم زاده در مراسم افتتاحیه طرح حامیم در جمع دانشجویان فعال فرهنگی و علمی استان گفت: دانشگاه اکنون باید نقش تاریخی و تاثیر خود را به عنوان نهاد جریان ساز و گفتمان ساز ایفا کند تا بتواند اعتماد به نفس را در جامعه احیا و تقویت کند.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین بیان کرد: حیات زندگی ما به دو عنصر عقیده و جهاد وابسته است و این راه، همان مسیر شهداست و باید انتخاب کنیم بدون انفعال در این خط روشن و خیر محض حرکت کنیم که این همان راه آزادگی است.

وی ادامه داد: در زمانی که به سمت بالندگی حرکت می‌کردیم، حوادث و گزندهای فراوانی از سوی دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی برای کشور اتفاق افتاد که به لطف خدا و به همت ملت غیور ایرانی پایدار ماند و این نشانه ایمان و اعتقاد مردم بوده است.

این مسئول با بیان اینکه امروزه قدم نهادن در راه شهدا، حرکت در مسیر جهاد تبیین و امیدآفرینی است، تشریح کرد: باید تلاش شود دستاوردهای جمهوری اسلامی را که با همه مشکلات کشور به دست آمده برای نسل جوان و دانشگاهی تبیین و حقایق را برای مردم بدرستی بیان کنیم زیرا هیچ راه ناگشوده‌ای برای ما وجود ندارد که نتوانیم گره آن را باز کنیم.

وی نقش پررنگ مردم را دیگر نقاط قوت نظام عنوان و اظهار کرد: دشمن می‌خواهد به هر نحوی مردم را از بدنه نظام جمهوری اسلامی و جامعه جدا کند و سعی دارد با ایجاد اختلافات مذهبی، تجزیه فرهنگی و سرزمینی و حتی با مصادره شخصیت‌های بزرگ تاریخی، به عقاید مردم هجوم آورد و آنچه برای ما ارزشمند است این است که بتوانیم جبهه مقابل را رصد کنیم و این جریانات را به درستی برای مردم تبیین کنیم.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) استان قزوین با تاکید بر اینکه دشمن از هیچ راهی جز راه فرهنگی نمی‌تواند به کشور ما ضربه بزند، افزود: متاسفانه هجمه‌های فرهنگی غرب با غیرت زدایی از مردان و ترویج بی‌عفتی در زنان، باعث گسست در خانواده و جامعه شده و یکی از آسیب‌های خطرناکی است که ما را تهدید می‌کند، امیدواریم با تشکیل این حلقه‌ها و نقش ویژه‌ای که رهبری به شما داده، این نقشه‌های دشمن را برملا کنید تا کشور در مسیر فتح ‌قله‌های علمی، فناوری و فرهنگی و ترویج گفتمان اخلاقی انسانی در سراسر استوار حرکت کند.

دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی و اجتماعی سراسر استان موسوم به حامیم تا ۱۱ شهریور ماه در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، منتخبان این طرح کشوری، دانشجویان انقلابی، کنشگران و از فعالان فرهنگی، سیاسی، مذهبی و فکری در دانشگاه‌های استان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز