خبرگزاری کار ایران

شکارچیان قزوین با مسایل حقوقی و محیط زیستی آشنا شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۲۸۰

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: آموزشی حمایت طلبی اجتماعی و حفاظت از محیط زیست با هدف حفاظت مشارکتی و کاهش تخلفات منجر به طرح دعوی حقوقی برای 250 نفر از شکارچیان و متقاضیان پروانه‌های شکار و صید و شکار در قزوین برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سعیده خضیر با اشاره به دومین سمینار آموزشی حمایت طلبی اجتماعی و حفاظت از محیط زیست گفت: در این سمینار بیش از 250 نفر از شکارچیان و متقاضیان پروانه‌های شکار و صید با موضوعات مختلف محیط زیست از جمله قوانین و مقررات شکار و صید، ارزش و اهمیت زیستگاه‌ها و تنوع زیستی، بیماری‌های مشترک بین انسان و حیات وحش، روش‌های آشنایی با این بیماری‌ها و علایم آن، شکارچی‌گری اخلاق مدار و مشارکت شکارچیان در حفاظت از محیط زیست آشنا شدند.  

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: حفاظت از  محیط زیست و مواهی طبیعی وظیفه همگانی است و جامعه شکارچیان ارتباط نزدیکتری با طبیعت برقرار کرده‌اند، لیکن نیازمند اصلاح بر اساس نحوه ورود به مناطق مطابق قوانین حاکم بر موضوع شکار و صید است.

این مسئول ادامه داد: اهمیت موضوع به حدی است که در این دوره‌ها، ادامه دار خواهد بود، چرا که یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پایدار و مقوله تنوع زیستی، فرهنگ سازی و مشارکت جامعه ذی‌نفعان در عرصه‌های مختلف محیط زیست است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز