خبرگزاری کار ایران

در راستای احیای حقوق عامه؛

قانون توقیف خودروها در تصادفات جرحی در استان قزوین لغو شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۶۸۶

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دادستانی قزوین در راستای احیاء حقوق عامه و در اجرای ماده 22 قانون آیین دادرسی کیفری به توقیف خودروها در تصادفات جرحی ورود کرده و در همین راستا دستورالعمل "عدم توقیف خودرو در تصادفات جرحی و نحوه اقدام ضابطین عام" به فرماندهی انتظامی استان قزوین ابلاغ شد و اجرایی می‌شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حسین رجبی در تشریح این دستورالعمل و نحوه اجرای آن گفت: در وقوع تصادفات جرحی یکی از موضوعاتی که برای طرفین حادثه ایجاد مشکل می‌کند، انتقال خودروها به پارکینگ است و همین موضوع باعث می‌شود، گاهاً طرفین از حقوق خود گذشته و اعلام رضایت کرده و به همین خاطر متضرر شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: دستورالعمل "عدم توقیف خودرو در تصادفات جرحی و نحوه اقدام ضابطین عام" در 16 بند تهیه و به نحوه اقدام ضابطین عام در وقوع تصادفات جرحی در موارد مختلف پرداخته است و عوامل انتظامی پس از وقوع تصادفات منجر به جرح باید موارد مطروحه در دستورالعمل را رعایت و اجرایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: این دستورالعمل در جهت کاهش اطاله دادرسی، کاهش هزینه‌های مردم، سرعت در رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های مطروحه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از تصادفات و... تهیه، تنظیم و ابلاغ شد و با اجرای دقیق آن توسط عوامل انتظامی و دارا بودن شرایط توسط سانحه‌دیدگان، از توقیف خودروها و انتقال به پارکینگ جلوگیری می‌شود و طرفین حادثه می‌توانند سایر اقدامات قانونی را در خصوص خسارات وارده پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز