خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

جان گرفتن دوباره کرونا درسایه عادی انگاری‌ها/بستری ۸۰ نفر در بیمارستان های یزد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۱۷۴

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به جان گرفتن دوباره کرونا درسایه عادی انگاری‌ها گفت: آمار بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد به ۸۰ تن رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، عادی انگاری ها و استفاده کمترمردم از ماسک موجب شده تا دوباره آمار مبتلایان به کرونا تنها طی دو هفته در استان یزد افزایشی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در این خصوص با بیان اینکه در حال حاضر، ۸۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند اظهار داشت: از این تعداد، ۱۸ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

محسن میرزایی همچنین از شناسایی و پذیرش ۳۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: پیش بینی می‌شد که موج جدید کرونا در اواخر تابستان و اوایل پاییز باشد، اما با توجه به جهش سویه اومیکرون و ایجاد سویه‌های جدید و کاهش ایمنی در سراسر دنیا به دلیل فاصله گرفتن با زمان واکسیناسیون، این موج زودتر آغاز شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: شهرستان‌های استان هم تغییر رنگ داده و هم اکنون دو شهرستان بهاباد و مهریز به رنگ نارنجی درآمده و تنها یک شهرستان‌ آبی داریم.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون اظهار داشت: گروهی که تاکنون هیچ واکسنی تغییر نکرده و همچنین گروهی که ۶ ماه از تزریق آخرین واکسن آن‌ها گذشته است، حتما برای دریافت واکسیناسیون به مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی عنوان کرد: با توجه به اینکه مراسم‌های ماه‌های محرم و صفر و بازگشت حجاج را در پیش داریم باید شیوه نامه‌ها به ویژه استفاده از ماسک که به شدت کاهش یافته است مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز