خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار قزوین:

دانشگاه‌ها برای تاثیرگذاری در حل مشکلات کشور به اصلاح نیاز دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۸۸۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: دانشگاه برای مشارکت در حکمرانی و حل مشکلات اقتصادی و علمی جامعه باید ابتدا خودسازی و اصلاح داشته باشد تا بتواند موفق عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی رجحانی در نشست صمیمی با روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی استان قزوین که در پارک علم و فناوری برگزار شد، گفت: حرکت در مسیر پذیرش مسئولیت اجتماعی در نسل چهارم دانشگاه‌ها ضرورت دارد ما ابتدا باید میزان حرکت در این مسیر توسط دانشگاه‌ها سنجیشده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: در حال حاضر در حکمرانی دانشگاه‌ها ناکارآمدی مشاهده می‌شود و با توجه به اینکه نقش آفرینی در اصلاح جامعه نیازمند اصلاح خود است، در مرحله اول باید این اقدام در درون دانشگاه‌ها شکل بگیرد.

وی عنوان کرد: بررسی میزان تبدیل مقالات علمی دانشگاهی به فناوری در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی تاثیرگذار است چرا که بخش خصوصی برای توسعه صنعت و بهره وری از دستاوردهای علمی دانشگاهی استفاده می‌کند و لازم است جامعه دانشگاهی به دنبال حل چالش‌ها باشد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر در دانشگاه‌های سطح کشور معمولا برنامه اقتصادی وجود ندارد و هزینه‌ها از طریق اعبارات دولتی و یا شهریه‌ها تامین می‌شود و از طرفی اداره نظام دانشگاهی ما به گونه‌ای است که نمی‌تواند در حل مشکلات مهم نقش آفرین باشد.

وی با تاکید بر ضرورت بازآموزی برخی مفاهیم توسط اساتید دانشگاهی گفت: ما برای رسیدن به موفقیت باید دارای زیست بوم عملی باشیم و تکیه و استاند به چند فعالیت و اقدام عملی موفق ملاک نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز