خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

مواظب تب کریمه گنگو باشید/ هشترود کشتارگاه دام و طیور ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۱۷۷

رئیس اداره دامپزشکی هشترود گفت: اگر کشتارهای غیر مجاز دام کنترل نشود احتمال آلودگی بیشتر خواهد شد.

فرهاد نوشهری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر تعداد ۹ نفر ابتلا به بیماری تب کنگو در ایران شناسایی شده است از عموم مردم خواست حتما گوشت را بعد از ۲۴ ساعت فریز شدن مصرف کنند چون سرما باعث می شود ویروس تب کریمه کنگو در اثر فریز شدن از بین برود .

این مسئول دامپزشکی در مورد علائم این بیماری نیز گفت: علائم اولیه بیماری تب کریمه کنگو بسیار شبیه سرماخوردگی و آنفلوآنزاست و شامل تب، لرز، سردرد، بدن درد،  درد عضلات، درد چشم و ترس از نور است.

نوشهری  با بیان اینکه تب کریمه کنگو جزوه بیماری‌های ویروسی «تب‌های خونریزی دهنده» است، اظهار کرد: تب کریمه کنگو بیماری عفونی است که فرد به دنبال درگیر شدن با ویروس‌‌ها علاوه بر خونریزی تب می‌کند

رئیس اداره دامپزشکی هشترود  با بیان اینکه شهروندان نگرانی در خصوص شیوع این بیماری نداشته باشند، ابراز داشت: شهروندان گوشت قرمز خام خریداری شده را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال در دمای یک تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه علائم از قبیل تب ، سردرد شدید ، تهوع و استفراغ به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

نوشهری در پایان  به مردم و دامداران توصیه کرد: ۲هفته قبل از کشتار دام، جایگاه و بدن دام سمپاشی شود و در صورت مشاهده علائمی نظیر تب در دام‌ها از ذبح آنها خودداری شود.

با توجه به اینکه شهرستان هشترود کشتارگاه ندارد و اکثر دامها در خانه ها به صورت سنتی ذبح می شود لذا نیاز به احداث کشتارگاه دام در شهرستان هشترود ضروری به نظر می رسد. و گوشت قصابی ها هم در کشتارگاه های شهرستان های همجوار ذبح می شود)

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز