خبرگزاری کار ایران

در راستای حمایت از وقف؛

اولین سایت چشم الکترونیک کشور در قزوین راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۹۷۶

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با اشاره به ایجاد اولین سایت چشم الکترونیک کشور با حمایت وقف، اشاره کرد و گفت: اولین سایت چشم الکترونیک کشور با حمایت وقف، در استان قزوین شکل خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شورای شهر قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی با حضور در جلسه علنی شورای شهر قزوین با بیان اینکه سنت وقف دارای حیات بوده و باعث حل مشکلات می‌شود اظهار کرد: استان قزوین از ابتدای شکل‌گیری وقف تا به امروز ٨١٤ موقوفه منفعتی و ٢ هزار موقوفه انتفاعی و ٣٤ هزار و ٦٠٠ رقبه موقوفه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین  با اشاره به آمار و ارقام  درصد املاک و اراضی موقوفه در استان گفت: ٢٠ درصد اراضی استان که شامل ١٦٤ هزار هکتار اراضی می‌شود، شامل وقف است که ارزش موقوفات منفعتی بر اساس کارشناسی‌ها  ۳۵۰ هزار میلیارد تومان است؛ ما معتقدیم اگر موقوفات استان یک درصد تحقق یابد استان از اعتبارات دولتی بی نیاز خواهد بود.

وی تاکید کرد: در اصل سازمان اوقاف سازمان اقتصاد محور است و اگر از موقوفات درآمدی نداشته باشیم کارکردی نخواهیم داشت لذا براساس درآمدها در امور مختلف اقداماتی داریم.

این مسئول همچنین عنوان کرد: مجموعه اوقاف استان قزوین برای برون رفت از مشکلات، بحث تبدیل به احسن و افراز کلی  پلاک‌های موقوفه را پیگیری می‌کند که اگر شکل بگیرد یک گام بلند در راستای اشتغال زایی و تولیدات دانش بنیان خواهد بود.

مجیدی ادامه داد: پلاک به پلاک تبدیل به احسن یک‌جا و افراز یک‌جا انجام خواهد شد و دراین راستا نیازمند همراهی و تعامل مسئولین و مردم هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز