خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

انتقال بیمارستان 22 بهمن قزوین با چالش مکان مواجه است/ اشتباه ریشه‌ای در مطرح شدن خصوصی سازی بیمارستان شهدای آبیک

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۰۱۱

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: برای انتقال بیمارستان ۲۲ بهمن، ساختمانی که مناسب بیمارستان باشد نداریم؛ اما منابع آن آماده است و با توجه به نبود مکان مناسب باید ساختمان آن ساخته شود؛ البته با تکمیل بیمارستان 700 این بیمارستان به آنجا منتقل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عبدالله دیده بان در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز به مناسبت هفته سلامت در سالن جلسات علوم پزشکی برگزار شد، گفت: براساس قانون اساسی، سلامت حق تمام افراد جامعه است و در سند چشم انداز ۲۰ ساله و قوانین توسعه پنجم و ششم هم این موضوع مورد تاکید قرار دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: رسانه‌ها بر جوامع مختلف بشری تاثیر شگرفی دارند که این تاثیر با حضور نسل جدید رسانه‌ها بیش از پیش است؛ از این رو لازم است رسانه‌ها پمپاژ امید به جامعه داشته باشند و به دلیل رعایت حق الناس واقعیات را منعکس کنند و در کنار نقد و بیان ایرادات، پیشنهادات را هم ارائه کنند تا بتوان نواقص را برطرف کرد.

وی عنوان کرد: ممکن است اخبار کذب در کوتاه مدت کلیک بخورد اما در بلند مدت محبوبیت و تاثیرگذاری را بیشتر نمی‌کند، باید صداقت سر لوحه کارها قرار گیرد و نباید خبری که درباره آن اطمینان ۱۰۰ درصد وجود ندارد منتشر شود.

این مسئول درباره مشکل کمبود متخصص در استان گفت: محدودیت‌هایی برای پزشکان ایجاد کرده‌اند که منجر به ورود آن‌ها به بخش خصوصی می‌شود که مالیات کمتر بخش خصوصی، طرح پلکانی برای پزشکان، سقف پرداخت و تاخیر در پرداخت‌ها از جمله آن‌ها هستند.

دیده بان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۶۰ میلیارد از تامین اجتماعی طلبکار هستیم که با در نظر گرفتن دیرکرد بالغ بر ۲۰۰ میلیارد می‌شود و با وصول بخشی از این مبلغ هم می‌توان تمام بدهی‌ها را تسویه کرد.

وی ادامه داد: ما هم به اجبار نمی‌توانیم پزشکان متخصص را به فعالیت در بخش خصوصی وادار کنیم، در حال حاضر در برخی تخصص‌ها در استان صرفا پزشکان طرحی فعال هستند و در بخش رادیولوژی و بیهوشی کمبود متخصص داریم و اگر روند کمبود پزشک و گرایش آن‌ها به بخش خصوصی ادامه پیدا کند تا چند سال آینده بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی غیرفعال خواهند شد و این موضوع به قوانین موجود مرتبط است و خود علوم پزشکی در آن نقشی ندارد.

جذب هزار و 200 میلیارد اعتبار برای بیمارستان 700

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: دانشگاه برای بیمارستان ۷۰۰  مبلغ ۲۰۰ میلیارد تسهیلات جذب کرده که بازپرداخت آن بر عهده دولت و وزارتخانه است، هزار میلیارد هم از محل مصوبات سفر به این بیمارستان اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: در مصوبات سفر ۲۰۰ میلیارد برای بیمارستان رجایی،۴۰ میلیارد برای دیالیز محمدزاده، ۵۰ میلیارد برای ساختمان پردیس علوم پزشکی و ۸۰ میلیارد برای تکمیل پروژه‌های بهداشتی تخصیص داده شده است؛ البته شهدای آبیک و الحاقی تاکستان هم جزء پیشنهادات ما بود که از طرف دولت حذف شدند؛ البته تسریع در مجوز ماده ۲۳ این دو بیمارستان جزء خواسته‌های دیگر ما بود.

وی بیان کرد: برخوردهایی که در مراکز دولتی با بیمار وجود دارد قابل قبول نیست و شاهد این هستیم که یک پزشک در بخش دولتی یک برخورد دارد و در مطب برخورد دیگری دارد و این نشان می‌دهد پزشک می‌تواند رفتار مناسبی داشته باشد و امیدواریم به جایی برسیم که تکریم ارباب رجوع مد نظر همه ما باشد.

دیده بان درباره نوع تعرفه در بیمارستان شهدای آبیک و اینکه ایا دولتی است یا خصوصی عنوان کرد: پرسش این سوال از سمت خبرنگاران به این معنا است که پذیرفته‌اند و یا شک دارند که این بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شده، اما نه از نظر عقلی، نه منطقی، نه قانونی و نه شرعی امکان واگذاری بیمارستان به بخض خصوصی وجود ندارد و تعرفه‌ها دولتی است.

وی ادامه داد: بیمارستان شهدا هیچ گاه خصوصی نبوده و خصوصی نخواهد شد؛ در رابطه با بیمارستان آبیک قصد داشتیم در بیمارستان شهدا و ولی عصر با خرید خدمت شرایی فراهم کنیم که مردم آبیک در هر دو بیمارستان از تعرفه دولتی بهره ببرند اما این موضوع وارونه جلوه داده شد و متاسفانه مردم متضرر شدند و با این کاری که انجام شد و با وارونه جلوه دادن در حق مردم ظلم صورت گرفت.

دیده بان تاکید کرد: در واقع این جمله که بیمارستان واگذار می‌شود از ریشه اشتباه بود و با موج سواری سیاسی   سیاسی بازی که صورت گرفت، حس کردیم چقدر تنها هستیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز