خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان:

۶۰ خاندان قزوینی در راستای خاندان پژوهی شناسایی شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۶۶۹

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین گفت: باتوجه به پیشینه غنی فرهنگ و تاریخ در قزوین، خاندان پژوهشی از ماه‌های پایانی سال گذشته آغاز شده و تاکنون ۶۰ خاندان احصاء شده که به صورت دسته بندی شده مذاکرات لازم با آن‌ها انجام می‌شود تا اسناد خاندانشان را د قالب اهدا و امانت در اختیار ما قرار دهند.

امیرحسین حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به اهمیت اسناد ملی و میراث مکتوب گفت: قزوین با توجه به غنای تاریخ و فرهنگ و دارا بودن خاندان‌های کهن و اصیل از نظر اسناد و نسخ خطی جایگاه ارزشمندی برخوردار است و لازم است این فرهنگ سازی صورت گیرد که خانه و محل کار مکانی مناسب برای نگهدارب اسناد نیست.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین ادامه داد: شناسایی، گردآوری و انتقال اسناد جزء وطایف سازمان ملی اسناد است که البته موفقیت در این راه نیازمند زمان، فرهنگسازی و جلب اعتماد متقابل است.

وی عنوان کرد: اسناد موجود در قزوین معمولا مربوط به دوره بعد از فتحعلی شاه قاجار است و در راستای خاندان پژوهی تاکنون اسناد خاندان ملاووزی خان در قالب ۲۰۰ برگ سند به سازمان به امانت سپرده شده و دیجیتال سازی آن درحال انجام است.

این مسئول بیان کرد: اسناد باغستان سنتی قزوین هم باتوجه به اهمیت و جایگاه آن که با زندگی مردم گره خورده در یالب خاندان پژوهی جمع آوری خواهد شد که البته باتوجه به اینکه این اسناد از ماهیت حقوقی برخوردار است بیشتر از منظر دیجیتال سازی مد نظر قرار دارد.

حاتمی گفت: انجمن حامیان میراث مستند و مکتوب قزوین در حال شکل گیری است که صاحب نظران حوزه سند در آن عضو خواهند شد و به عنوان کمک و یاور سازمان و پل ارتباطی با مردم قزوین خواهد بود.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی استان قزوین با اشاره به برگزاری نمابشگاه اسناد مکتوب گفت: به مناسبت روز بزرگداشت اسناد ملی و مکتوب با کمک گروه تاریخ دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نمایشگاهی برگزار شده که بازید از آن تا ساعت ۱۴ امروز برای عموم آزاد است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز