خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آرین مهباد:

مطالبه ۷۰۰ میلیاردی نیروگاه بادی سیاهپوش از دولت/ بی تدبیری‌ها نیروگاه‌های تجدیدپذیر را با مشکل مواجه کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۷۷۵

مدیرعامل شرکت آرین مهباد گفت: عدم پرداخت مطالبات یکی از مهم‌ترین معضلات ما است، تا کنون از ۷۰۰ میلیارد مطالبه ما حدود ۱۵ درصد وصول شده که این تاخیر در پرداخت باعث خاموشی در تابستان بوده و سرعت توسعه نیروگاه‌ را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، استاندار قزوین به همراه مدیران مسئول دستگاه‌های اجرایی مختلف از چند طرح در طارم سفلی بازدید کردند که نیروگاه بادی سیاه پوش از جمله آن‌ها بود.

در این بازدید مشکلات مختلف نیروگاه که از طرف شرکت آرین مهباد به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان برق کشور اجرا شده، مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفت.

سید احمد دراز گیسو در این بازدید پس از تاکید بر اهمیت و جایگاه نیروگاه‌های تجدید پذیر گفت: امروز در سطح جهان شاهد توسعه نیروگاه‌های بادی، آبی و خورشیدی هستیم اما متاسفانه در کشور ما سهم نیروگاه‌های تجدید پذیر به زحمت به یک درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آرین مهاباد ادامه داد: یکی از معضلات امروز کشور ما آب است و نیروگاه‌ها مقدار زیادی آب مصرف می‌کنند اما آب مصرفی در نیروگاه‌های تجدیدپذیر کاهش چشمگیر دارد و به واسطه فعالیت این نیروگاه سالانه۴۰ هزار متر مکعب صرفه جویی در آب به همراه داشته و در حال حاضر ۴۱ نفر در آن مشغول به کار هستند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت اسمی این نیروگاه ۶۱ مگاوات است و هفت طرح توسعه برای آن اجرا سده، همچنین ۱۲ نقطه هم برای توسعه شناسایی شده است و با درنظر گرفتن هفت طرح توسعه میزان تولید انرژی به ۱۶۰ مگاوات می‌رسد.

این مسئول ادامه داد: راه اندازی یک توربین در ۱۲ ساعت یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این پروژه است که حتی در سطح جهانی یک رکورد است، همچنین کل پروژه در ۱۸ ماه اجرا شده و دوربین‌ها در ۸۰ روز نصب شده‌اند.

دراز گیسو بیان کرد: برخی بی تدبیری‌ها باعث شده که نیروگاه‌ها با مشکل مواجه شده و در برخی ایام خاموشی داشته باشند.

وی اظهار کرد: در راستای مسئولیت اجتماعی در مناطقی که نیروگاه داریم برای دانش آموزان منطقه پارک انرژی راه اندازی شده است.

دراز گیسو گفت: داشتن یک مشاور در استان و نصب چند دکل سنجش باد باعث خواهد شد که توسعه نیروگاه‌ها شتاب گیرد، چرا که سرمایه گذاران می‌توانند از داده‌های این دکل‌های استفاده کرده و از دوربین‌های متناسب با منطقه استفاده کند، همچنین وجود گمرگ تخصصی در استان هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه از پارک انرژی بازدید شد.

همچنین راه‌های حل مشکل بویژه مطالبات نیروگاه مورد بررسی قرار گرفت که دریافت وام و تهاتر بدهی بانک با مطالبات دولت و همچنین خرید مستقیم انرژی از طرف مصرف کننده به جای خرید تضمینی از طرف دولت از جمله آن‌ها بود.

استاندار قزوین بر ایجاد پکیج مکمل نیروگاه بادی و خورشیدی و سرمایه گذاری موازی برای تولید انرژی در تمام طول سال تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز