خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی خبرداد؛

محکومیت واحدهای صنفی متخلف استان به پرداخت سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۵۷۲

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای اجرای طرح نظارت نوروزی امسال، واحدهای صنفی متخلف این استان به پرداخت حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، سیداحد یوزباشی، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح نظارت نوروزی این سازمان در راستای مبارزه با گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و تخلفات حوزه  های کالا و خدمات و بهداشتی، دارویی و درمان و ضرورت نظارت و کنترل بر بازار شب عید همزمان با سراسر کشور از ۱۴ اسفند سال گذشته در این استان آغاز و تا ۱۴ فروردین امسال اجرا شد.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح ۱۶۴ گروه از عوامل گشت تعزیرات بر نحوه عرضه برخی کالاها به ویژه در حوزه پوشاک، آجیل و خشکبار و میوه و مرکبات نظارت داشتند و یک هزار و ۳۶۱ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام دادند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی تعداد واحدهای دارای تخلف استان را ۳۲۶ واحد اعلام کرد و گفت: در انجام بازرسی عوامل گشت تعزیرات ۴۳۸ واحد نیز بدون تخلف گزارش شده اند.

یوزباشی، ادامه داد: در این طرح عوامل گشت تعزیرات برای ۵۹۷ واحد صنفی که برای اولین بار تخلف انجام داده بودند تذکر داده و برای ۷۳ واحد متخلف پرونده تشکیل دادند.

وی با اشاره به اینکه عمده تخلفات واحدهای صنفی شامل گرانفروشی، عدم درج قیمت، تقلب و کم فروشی بود، یادآوری کرد: عوامل گشت تعزیرات از ساعت ۱۰ تا هشت عصر با حضور در سطح بازار و مراکز عرضه و فروش کالاها و خدمات بر بازار شب عید نظارت جدی داشتند

یوزباشی، افزود: با توجه به فرار رسیدن ماه مبارک رمضان، هم اکنون عوامل گشت تعزیرات استان در قالب طرح نظارت رمضان بر بازار و مراکز عرضه و فروش کالاها و خدمات نظارت می کنند.

بیش از ۱۵۰ هزار واحد صنفی در سطح آذربایجان شرقی فعالیت می کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز