خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خبرداد؛

تشکیل ستادهای نوروزی در تمامی روستاهای گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۲۰۶

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: ستادهای نوروزی در بخش با مدیریت بخشداران و در روستاها با مسئولیت دهیار، حضور نماینده یا نمایندگان شورا، فعالان اجتماعی و صاحب نظران روستا، مسئول خانه بهداشت، فرمانده پایگاه بسیج روستا و سایر افراد مدنظر شکل گرفته است.

به گزارش ایلنای گلستان، علی نصیبی اظهارکرد: با توجه به نزدیک شدن به سال نو و الزام بیش از پیش به تغییر چهره روستاها و ایجاد نظم عمومی مطلوب در روستا، شادابی اجتماعی و رونق فرهنگی آبادی ها، با پیگیری بخشداری ها، راه اندازی ستادهای نوروزی در تمامی روستاهای استان گلستان و انجام عملیات پاکسازی عمومی و زیبا سازی روستاها در حال انجام است.

تصریح کرد: از اهداف تشکیل  ستادهای نوروزی ایجاد منظر عمومی مطلوب در روستاها، رفع مشکلات بهداشتی و زیست محیطی، شادابی اجتماعی و رونق فرهنگی، آمادگی روستاها برای مقابله با بحران های طبیعی و احتمالی و ...، است.

وی افزود: پاکسازی عمومی خیابان ها و کوچه های روستا از نخاله های ساختمانی، شن و ماسه، پسماندها و علف های هرز و ماشین آلات کشاورزی غیر قابل استفاده، شست و شوی  جداول و معابر، رنگ آمیزی اِلمان ها، ساماندهی تابلو های ورودی روستا، برخی از وظایف ستادهای نوروزی روستاها است.

نصیبی یاداور شد: همچنین کمک به خانواده های کم بضاعت روستا با حفظ کرامت انسانی و با مشارکت خیرین، پاکسازی محیط آرامستان ها، نصب بنرهای تبریک عید نوروز، اعلام شماره تماس به اهالی و آمادگی برای مقابله با بحران های احتمالی، آماده سازی نمازخانه ها و محل های اسکان اضطراری، و نیز سرویس های بهداشتی عمومی از دیگر اقدامات این ستادها در حوزه فرهنگی و اجتماعی و اقدامات مرتبط با مدیریت بحران در روستا است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز