خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

دولت برای توسعه صادرات با کشور ترکمنستان تعامل بیشتری داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۴۲۰

نائب رئیس اول اتاق مشترک ایران و ترکمنستان گفت: سیاست دولت توسعه صادرات و تعامل با کشورهای همسایه است که دولت باید تعامل بیشتری با کشور ترکمنستان داشته باشد.

رحمان قره باش در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: در ده ماهه سال جاری حدود ۳۰۰ میلیون دلار صادرات به کشور ترکمنستان داشته ایم  که این رقم درسال گذشته ۱۳۸ میلیون دلار بوده است ولی  در سال‌های ۱۳۹۱ و۹۲ حتی تا یک میلیارد  دلار صادرات غیر نفتی داشتیم و دولت کمک کند به این  رقم برسیم.

وی ادامه داد: مرکبات،سیب درختی،انگور،سیمان، سنگ های ساختمانی،ورق های ساختمانی،انواع سازه های فلزی،خشک بار،سیب زمینی عمده کالاهای صادراتی ایران به کشور ترکمنستان می باشد. 

وی افزود: عمده مشکلات تجار وبازرگانان برای تجارت با کشور ترکمنستان صدور روادید است  و بازگشایی گمرکات دو کشور  و تامین امنیت تجار استراتژی  دولت است و اگر دولت  تعامل بیشتری داشته باشد واختلاف جزی بین دو کشور حل شود قطعا صادرات خوبی درسال آینده خواهیم داشت.

وی گفت: در سالهای اخیر وضعیت اقتصادی کشور ترکمنستان تغییرات گسترده ای داشته است و باید از این فرصت استفاده کنیم و دو کشور مرزهای ریلی، دریایی و زمینی به طول بیش از هزار کیلومتر دارند که می توانیم از آن برای توسعه روابط اقتصادی استفاده کنیم.

نائب رئیس اول اتاق مشترک ایران و ترکمنستان  افزود: امسال ۳۰۰ هزار دلار صادرات غیر نفتی داشتیم که امیدواریم با فروکش کردن کرونا اوضاع بهتر داشته باشیم  وهمچنین از طرفی تحریم هایی که کشورهای غربی  علیه جمهوری اسلامی انجام دادند تجار و بازرگانان  راه دور زدن تحریم ها آشنا شدند.

وی خاطر نشان کرد: کشور ترکمنستان به عنوان دروازه ورود به کشور‌های آسیای میانه محسوب می‌شود  وهمچنین ورود دولت به این موضوع بسیار مهم است و اقتصاد ترکمنستان دولتی بوده و دولت ما باید بیشتر در این موضوع پیگیر باشد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز