خبرگزاری کار ایران

افتتاح پروژه ۵٠٠ راسی پرورش دام سبک ژن دار در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۱۷۳

رئیس جهادکشاورزی نیشابور از افتتاح یک دامداری پرورش گوسفند داشتی پانصد راسی در روستای شمس آباد بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

به‌ گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی فرهمند راد گفت: هدف از اجرای این طرح تولید گوشت قرمز، تولید دام اصلاح نژادی، افزایش بهره وری، افزایش تولیدات دامی و افزایش بره دهی به ازای هر میش است.

وی اظهار داشت: این طرح در زمینی به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع در اراضی شمس آباد دهستان ریوند بخش مرکزی با متراژ هزار و ٢۴۴ متر مربع مسقف و هزار و ٣٢۵ متر مربع  غیر مسقف از سال ٩٨ آغاز و در شهریور ماه سال‌جاری پایان یافته است و در حال حاضر با نصف ظرفیت در حدود ٢۴٠ راس گوسفند افشاری ژن دار و اشتغال ٣ نفر به صورت مستقیم و پنج نفر بطور غیر مستقیم فعال است.

رئیس جهادکشاورزی نیشابور خاطر نشان کرد: تمام سرمایه گذاری انجام شده به صورت خصوصی و بدون تسهیلات بانکی با اعتباری معادل چهار میلیارد تومان بوده است و با توجه به اینکه در حال حاضر نیمی از ظرفیت واحد فعال است قطعا با اختصاص تسهیلات کم بهره، توانایی و امکان تکمیل ظرفیت تا سقف مجوز صادر وجود دارد.

فرهمند راد در ادامه مراسم افتتاحیه اذعان داشت: با توجه به برنامه ریزی واحد پرورش گوسفند ژن دار و با توجه به اینکه ظرفیت اسمی طرح پرورش ۵٠٠ راس گوسفند داشتی بوده، سالانه توانایی تولید حدود ٩ تن گوشت قرمز و ١۵٠ راس بره ماده زای اصلاح نژادی قابل عرضه برای سایر واحدهای پرورش گوسفند در این واحد وجود دارد که گام موثری در تامین پروتئین حیوانی و امنیت غذایی و بهبود ظرفیت ژنی دام سبک شهرستان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز