خبرگزاری کار ایران

افتتاح اولین سرمایه گذاری خارجی صنعتی در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۷۸۰

اولین سرمایه‌گذاری خارجی صنعتی کرمانشاه با حضور معاونین وزیر اقتصاد و دارایی، استاندار و جمعی از مسئولین استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، امیرحمزه حیدریان مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه درباره  پروژه فروآلیاژ منگنز اسلام آبادغرب که با سرمایه گذاری چینی ها احداث شده گفت: شرکت فروآلیاژ متحد شرق آسیا عملیات اجرایی واحد تولید فروسیلیکومنگنز را از شهریور سال ۱۳۹۸ آغاز کرد.

وی سرمایه‌گذاری این طرح را ۱۰ میلیون یورو اعلام کرد که توسط سرمایه‌گذاران چینی تامین شده است.

وی اشتغالزایی مستقیم این طرح را ۲۰۰ تا ۲۱۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم آن را ۵۰۰ نفر اعلام کرد.

 مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه، ظرفیت تولید این واحد تولید ۱۵ هزار تن فروسیلیکومنگنز در سال است.

 این مسئول افزود: با اجرای این طرح رونق خوبی در معادن استان ایجاد شده و جلوی خام فروشی منگنز و سیلیس تا حد زیادی گرفته شده است.

حیدریان ادامه داد: در کل کشور ۲۶۴ هزارتن در سال فروسیلیکومنگنز نیاز است که از این میزان ۳۵ درصد تولید داخل و مابقی وارداتی است.

وی گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ۱۰ درصد نیاز کشور تامین خواهد شد.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه از قدمت ۲۰۰ ساله محصول فروسیلیکومنگنز یاد کرد که اکنون در صنایع فولاد و چدن استفاده می شود و کشورهای چین( با تولید سه میلیون تن در سال)، برزیل، اکراین، روسیه و آفریقای جنوبی بزرگترین تولیدکنندگان این محصول در جهان هستند.

حیدریان در ادامه بهره‌برداری از این طرح را بیانگر استقبال کرمانشاه از سرمایه‌گذاران و خصوصا سرمایه‌گذاران خارجی دانست و عنوان کرد: کرمانشاه ظرفیت‌های فراوانی در زمینه جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، گردشگری و ... دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز