خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

17 هزار توانجوی پشت نوبتی تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند / 58 هزار نفر در مرکزی از خدمات بهزیستی برخوردارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۸۲۵

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: تا پایان سال جاری 17 هزار توانجوی پشت نوبتی در حوزه اجتماعی، تحت پوشش خدمات حمایتی سازمان بهزیستی کشور قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد نصیری در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل بهزیستی استان مرکزی، افزود: با تقویت فرآیند توانمندسازی و خودکفایی، شمار مددجویان بهزیستی نباید افزایش یابد.

وی ادامه داد: توانمندسازی مددجویان با ارائه آموزش، اعطای کمک هزینه تحصیلی، تسهیلات و ایجاد گروه‌های همیار و ارتباط جامعه هدف با چرخه تولید از برنامه‌های اولویت دار سازمان بهزیستی کشور در سال جاری بوده و امید است با توانمند سازی، توانجویان خودکفا و از حمایت سازمان خارج شوند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: 4000 خانواده دارای 3 فرزند معلول به بالا و 11 هزار خانواده دارای 2 فرزند معلول از دهک‌های یک تا 3 درآمدی تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارند که از مستمری 10 میلیون ریالی این سازمان بهره مند می شوند.

نصیری تصریح کرد: 700 هزار شیر خشک توسط سازمان غذا و دارو کشور برای تامین شیر خشک مورد نیاز کودکان دهک 4 تا 7 درآمدی تحت پوشش سازمان بهزیستی به این سازمان تحویل و تاپایان سال جاری بین این افراد توزیع می‌شود.

سید مجتبی آل یاسین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی نیز در این مراسم گفت: بهزیستی رسالت بزرگی در حوزه رسیدگی به شهروندان کم بضاعت و جامعه تحت پوشش بر عهده دارد.

مدیرکل سابق بهزیستی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: 58 هزار نفر در استان مرکزی از خدمات سازمان بهزیستی برخوردار هستند که 8000 نفر آنان را زنان سرپرست خانوار و بیش از 34 هزار نفر آنان را افرادی که دارای معلولیت‌های مختلف هستند، تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا امینی افزود: از مجموع 58 هزار نفر افرادی که تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان مرکزی قرار دارند، 14 هزار نفر مستمری بگیران سازمان بهزیستی هستند.

وی ادامه داد: 12 شهرستان در استان مرکزی وجود دارد که تعداد مددجویان و آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق در شهرستان‌های اراک و ساوه از سایر شهرستان‌های استان مرکزی بیشتر است.

در پایان این مراسم از خدمات زهرا امینی مدیرکل پیشین بهزیستی استان مرکزی تقدیر و محمد زیدوند به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی استان مرکزی معرفی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز