خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

افتتاح یازدهمین مرکز آموزش مجازی علوم پزشکی کشور در قزوین/ تولید محتوا در استودیو علوم پزشکی به مجوز ساترا نیازی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۲۶۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: درحال حاضر صرفا 10 مرکز در کشور وجود دارد که دارای مرکز آموزش مجازی هستند و یازدهمین مرکز آموزش مجازی امروز در استان قزوین افتتاح شد.

پیمان نامدار در حاشیه افتتاح استودیوی علوم پزشکی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره این استودیو گفت: از مدت‌ها پیش این تصور می‌شد که علوم پزشکی قزوین به‌عنوان دانشگاهی قوی و با سابقه‌ای استوار در سطح کشور به مرکز آموزش مجازی نیاز دارد و استارت آن از دو سال پیش در استان زده شد و به دنبال این بودیم که این مرکز برای آموزش مجازی و استودیو سلامت برای استفاده کل استان به کار گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: این مرکز دارای استودیو آگوستیک صدا برای ضبط صدا و تصویربرداری است و باتوجه به اینکه در کلان منطقه شش؛ هنوز دانشگاهی برای ایجاد دانشکده علوم مجازی آماده نشده، این پتانسیل وجود دارد که این استودیو برای یادگیری الکترونیک در علوم پزشکی، آموزش پزشکی و تکنولوژی‌های آموزشی مورد استفاده قرار گیرد.

این مسئول عنوان کرد: رشته‌هایی در مقطع ارشد وجود دارد که می‌توانند از این مرکز استفاده کنند؛ همچنین برای تولید محتوا برای عموم نیز می‌توان از این ظرفیت بهره برد؛ رسانه‌هایی که در حوزه سلامت فعال هستند نیز می‌توانند از این ظرفیت برای تولید محتوا استفاده کنند.

وی اظهار کرد: این مرکز علاوه بر ضبط تصویر و صدا مکانی برای حضور اعضای هیئت علمی و کارکنان مرتبط در آموزش پزشکی است و این فرصت برای آن‌ها فراهم می‌شود تا محتواهای آن‌ها به استانداردهایی برسد که در عموم کاملا مورد پذیرش قرار گیرد.

در ادامه معاون آموزشی دانشگاه در پاسخ به این پرسش که آیا این استودیو برای تولید محتوا از ساترا مجوز دارد یا خیر گفت: این مرکز صرفا برای فضای دانشگاهی است؛ ضمن اینکه محتواهای تولید شده توسط دانشگاه از سامانه‌های خود وزارت بهداشت بوده و به مجوز ساترا نیازی ندارد.

احسان مدیریان ادامه داد: وزارت بهداشت سامانه‌هایی دارد که با مجوز وزارتخانه تولید محتوا دارند، همچنین این مرکز می‌تواند به‌عنوان دانشکده مجازی در سال‌های آینده فعالیت داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی نیز در این باره گفت: دانشگاه علوم پزشکی در این استودیو تولید محتوای مجازی دارد که زیر نظر وزارت بهداشت بوده و به مجوز ساترا نیازی ندارد.

محمدعلی معصومی فر درباره هزینه‌های این مرکز نیز عنوان کرد: از ابتدای این طرح برای تجهیز و زیرساخت این پروژه 2 و نیم ملیارد هزینه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز