خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی کرد؛

انتخاب استاندار یا سهم خواهی/بررسی گزینه‌های متعدد مستأجر جدید شمس العماره تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۴۷۳

انتخاب استاندار برای آذربایجان شرقی تبدیل به هفت خوان رستم شده است و هر جناحی گزینه خود را استاندار معرفی کرده و برایش تبلیغ می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،انتخاب استاندار آذربایجان شرقی گویا از هفت خان رستم هم سخت تر شده است، بیش از سه ماه از انتخابات ریاست جمهوری می گذرد و همچنان گمانه زنی ها و در برخی موارد انتصاب استاندار از سوی سایت های خبری  بازار داغ خود را حفظ کرده است.

در مدت این دو ماه، برخی سایت های خبری حتی با وجود عدم طرح موضوع استاندار آذربایجان شرقی در هیأت دولت، حکم استاندار شدن برخی ها را صادر کرده‌اند. برخی از رسانه ها هم بدون قصد و غرض خاص، فقط برای اینکه اولین خبر انتصاب استاند.ار را به اطلاع مردم رسانده باشند، به شخصیت های سیاسی اعتماد کرده و گمانه زنی ها و نظرات آنها را فقط واسطه شده اند.                                    

                                                  پیشنهاد مجمع نمایندگان برای انتخاب استاندار آذربایجان شرقی

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: اسامی داده شده به وزارت کشور برای استانداری آذربایجان‌شرقی، نظر مشورتی است و ما با هر نظر داده شده توسط وزارت کشور موافق هستیم.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص نحوه‌  تنظیم اسامی ارائه شده به وزارت کشور برای تصدی‌گری پست استانداری اظهار کرد: این موضوع از اختیارات دولت و وزارت کشور است و ما از وزیر کشور در خصوص امکان ورود نمایندگان مجلس و جویا شدن نظرات نمایندگان پرسیدیم و او نیز تاکید کرد که از نمایندگان مجلس نظر خواهد گرفت.

وی با اشاره به پیشنهاد ۲۲ نفر برای تصدی‌گری سمت استانداری در مرحله اول، خاطرنشان کرد: فرمی را تهیه کرده و در اختیار نمایندگان استان قرار دادیم تا امتیازاتی به ۲۲ نفر انتخاب شده داده شود تا در نهایت ۵ نفر به عنوان نظر مشورتی به وزارت کشور معرفی شود البته فرم تهیه شده به‌گونه‌ای بود که هر فرد می‌توانست حتی به تمامی ۲۲ نفر نیز امتیاز بالا دهد.

فرهنگی اضافه کرد: با توجه به اینکه هر فرد دیدگاه و نظر خاص خود را داشت، چهار نفر از نمایندگان فرم مذکور را تکمیل نکردند و بعد از تکمیل فرم ها توسط ۱۵ نفر، دو نفر از همکاران جمع‌بندی کرده و پنج نفر را به وزارت کشور معرفی و تأکید کردیم که این اسامی نظر مشورتی است.


                                                        استاندار نماینده وزارت کشور یا سهامی خاص؟

در چند روز گذشته همه گزینه‌هایی برای استانداری مطرح می‌کنند و به نحوی خواستار سهم خود از ستادهای انتخاباتی رئیس جمهور برای تصدی  ساختمان شمس العماره تبریز هستند.
                                                                                                                    

از سوی دیگر داد نمایندگان مجلس نیز در آمده است که دولت باید هر چه سریع تر فرد مورد نظر را انتخاب کند. 

به نظر می رسد انتخاب استاندار در این دو ماه واندی که از عمر دولت رئیسی می گذرد کمی بیش از آنچه که انتظار می رفت به درازا کشیده شده است .

امید می رود دولت با در نظر گرفتن وضعیت استراتژیک این استان در کشور و منطقه فردی با دوران مدیریتی موفق ، با تجربه و بومی را  هر چه سریع تر انتخاب کند.

 

انتهای پیام/
فرشید ولی زاده
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز