خبرگزاری کار ایران

شهروندان مراقب پیشنهاد کار در خانه باشند/ کلاهبرداران سایبری در کمین شهروندان جویای کار

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۸۷۶

رییس پلیس فتا استان از شگرد جدید مجرمان سایبری با شگرد کار در خانه خبر داد و گفت: شهروندان مراقب پیشنهاد کار در منزل باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح این خبر بیان داشت: با توجه به انسداد حساب چند تن از شهروندان در پی جستجوی کار در یک سایت واسطه گر اینترنتی، پی گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد قربانیان این موج از کلاهبرداری در دام مجرمان پولشویی و کلاهبرداری گرفتار شده و با اعتماد بی جا و عدم صیانت از هویت خویش پس از رویت آگهی کار در منزل سایت واسطه گر با پیشنهاد کار در منزل حقوق و مزایای مکفی موافقت کرده و به کانالی در یک شبکه اجتماعی جهت آشنایی با نحوه کار هدایت شده اند.

سرهنگ جهانشیری در خصوص این شگرد کلاهبردارانه گفت: فرد یا افراد کلاهبردار وجوهی را که از سایر کاربران در پی درج آگهی های چشمگیر و خریدهای اینترنتی بدون اصالت و یا سایر کلاهبرداری های دیگر نظیر اسکیمینگ و فیشینگ به دست آورده اند به واسطه افراد جویای کار در منزل به روش خرید ارز رمز پولشویی می کنند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: با توجه به گستردگی و فرامرزی بودن فضای سایبر در حال حاضر حفظ وظیفه حقوق شهروندی خطیر تر به شمار می آید و کاربران و شهروندان گرامی با استفاده صحیح از بستر فضای مجازی و آشنایی با آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی در کاهش  وقوع و کاستن از دامنه جرایم تاثیرگذار خواهند بود از همین رو به شهروندان توصیه می شود تحت هیچ شرایطی هویت و اعتبار حقوقی خود مانند احراز هویت در صرافی ها و یا کد بورسی و اطلاعات حساب بانکی خود را در مواجهه با پیشنهادات مالی و غیره خرج نکنند و لازم به تذکر است تمامی افرادی که قربانی پولشویی می شوند باید نسبت به رضایت مالباختگان اقدام و بدهکار مالی به حساب می آیند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز