خبرگزاری کار ایران

حبیبی خبر داد:

ممنوعیت تجمعات در قزوین/ اعمال محدودیت‌های جدید به علت وضعیت نارنجی استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۰۹۱

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین با اشاره به روند رو به رشد ابتلا به کرونا، از ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم تجمعی در استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حبیبی در ستاد مقابله با کرونای استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اعلام این خبر گفت: وضعیت استان قزوین نسبتا پایدار است اما با توجه به آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی، وضعیت استان نارنجی شده است که برای رسیدن به وضعیت پایدارتر کار سختی در پیش داریم.

وی اظهار داشت: راهکارهای علمی بدست آمده برای مهار کرونا، تجربیات 14 ماهه کادر درمان و تولید واکسن از جمله مواردی است که امیدواری می دهد در ماه های آتی شرایط بهتر شده و می‌توانیم بر این بیماری غلبه کنیم.

حبیبی افزود: مهمان پذیری ها، بازار گردی ها، بی توجهی و سهل انگاری ها در تعطیلات نوروز باعث تغییر رنگ استان شده است که باید برای رفع آن دنبال راهکار باشیم.

جانشین ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا تاکید کرد: با توجه به شیوع موج جدید کرونا جهش یافته و شروع موج چهارم با درصد کشندگی بالاتر، باید تلاش مسئولان و مردم پای کار بیایند. علاوه بر جدی گرفتن مصوبات ستاد مقابله با کرونا، با توجه به وضعیت رنگ بندی استان باید محدودیت های ویژه ای اعمال شود.

وی خاطر نشان کرد: مسافرت به شهرهای نارنجی ممنوع بوده و جریمه سفر به این شهر ها 500 هزار تومان است. علاوه بر این مسافرانی که وارد استان شده‌اند نیز باید استان را ترک کنند. تردد پلاک‌های غیر بومی در سطح دو شهرستان قزوین و تاکستان در هر شرایطی غیر مجاز و در صورت مشاهده جریمه می شوند. تردد هر پلاک غیربومی بدون مجوز از فرمانداری در سطح استان توسط نیروی انتظامی جریمه می شوند. علاوه بر آن مسیرهای منتهی به الموت شرقی و غربی باید مسدود شود.

حبیبی تصریح کرد: محورهای ورودی و خروجی دو شهرستان قزوین و تاکستان که در وضعیت نارنجی قرار دارند باید محدود و مسدود شوند، همچنین منع تردد شبانه  از ساعت 21 تا 3  به 22 تا 3 تغییر کرده است.

وی یادآور شد: برگزاری جلسات الزامی اداری در فضای بسته باید با حداکثر 20 نفر صورت گیرد برای این امر ادارات نیز باید همکاری لازم را داشته باشند. هم چنین مدیر کل اداره ورزش و جوانان باید در خصوص برخی هیات‌های ورزشی به ویژه هیات دوچرخه سواری که اقدام به برگزاری مسابقات با تجمع می کند، پاسخگو باشد. مراسم ترحیم مربوط به این بخش نیز با تاکید بسیار ما تعطیل شد.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اضافه کرد: در شرایط کرونایی حال حاضر برگزاری هرگونه مراسمی ممنوع بوده و با آن به طور جدی برخورد می شود. تالار های پذیرایی تعطیل شده، رستوران ها باید فقط به صورت بیرون بر فعالیت داشته باشند و ناظران از امشب موظفند با هر رستورانی که به صورت حضوری خدمات می دهد، برخورد کنند. هتل ها باید با یک سوم ظرفیت کار کنند، سینما ها، موزه ها، مهدهای کودک، کلیه باشگاه های ورزشی و مکان های تاریخی تعطیل می‌شوند. علاوه بر آن مراسم نیمه شعبان و هر مراسمی که با تجمع همراه باشد باید لغو شوند.

حبیبی با اشاره به واکسیناسیون افزود: واکسیناسیون باید به صورت شفاف صورت گیرد و به صورت روزانه تعداد آن شفاف سازی شود و در صورت نیاز تعداد مراکز تزریق واکسن افزایش یابد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز