خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت:

تمامی استان‌ها تولید مازاد مرغ دارند و مشکلی در کشور نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۱۱۳

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در حال حاضر تمامی استان‌ها مازاد تولید مرغ دارند و در این زمینه هیچ مشکلی در کشور نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان شرقی، عباس تابش در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی به کمبود گوشت مرغ و افزایش قیمت آن در برخی استان‌ها اشاره و اضافه کرد: هم اکنون مشکلی در تأمین گوشت مرغ در سطح استان‌ها وجود ندارد و وزارت صمت با همکاری وزارت جهاد کشاورزی در صدد حل مشکلات هستند.

وی خواستار همکاری بیشتر وزارت جهاد کشاورزی با وزارت صمت برای پایان دادن به این مشکل شد و افزود: واحدهایی که نهاده دریافت می‌کنند باید مطابق با سهم دریافتی خود مرغ و گوشت مرغ به مردم تحویل دهند در غیر این صورت فرد یا واحد مدنظر به‌ عنوان اخلال‌گر اقتصادی معرفی می‌ شود.

تابش ادامه داد: برای بررسی موضوع و بهبود روند توزیع اقلام مورد نیاز مردم در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان تاکنون از ۱۴ استان بازدید به ‌عمل آمده است.

وی با بیان اینکه هیچ نگرانی از بابت تامین کالاهای اساسی مردم در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان نداریم، ابراز امیدواری کرد طی روزهای آتی شاهد بازگشت ثبات به بازار و کاهش قیمت برخی کالاهای اساسی باشیم.

 استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار خواستار تشدید نظارت بر نحوه توزیع و قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در آستانه سال نو و برخورد قانونی با اخلال‌گران اقتصادی در استان شد و گفت: با پررنگ کردن مسأله نظارت بر بازار باید به مردم اطمینان دهیم که با اخلال‌گران عرصه اقتصادی برخورد می‌کنیم.

محمدرضا پورمحمدی افزود: وزارت صمت نقش مهمی در عرصه جنگ اقتصادی دارد و انتظار داریم با تلاش و مدیریت این وزارتخانه و در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی از بابت تامین کالاهای اساسی در استان های مختلف نداشته باشیم.

وی با انتقاد از سخنان تحریک ‌کننده برخی شخصیت‌های سیاسی درباره شرایط اقتصادی کشور، اظهار داشت: سیاه‌نمایی و بزرگ نمایی مشکلات، جفا در حق کشور، انقلاب و مردم است و همه ما باید برای رفع مشکلات و مقابله با تحریم‌ها هم‌ پیمان شویم.

پورمحمدی با اشاره به آمار کشتار مرغ و نیاز مصرفی روزانه در آذربایجان شرقی، گفت: به‌رغم تامین نهاده‌های دامی مرغداران طی روزهای اخیر با کاهش تولید گوشت مرغ مواجه شده‌ایم و قطعاً با افرادی که به دنبال زیاده‌خواهی و فشار بر مردم هستند، برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز