خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت گیلان :

عدم فرهنگ سازی و خرید مازاد نیاز علت کمبود برخی کالاها است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۴۳۸

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به جایگاه چهارمی این استان در حوزه تشدید نظارت و بازرسی از بازار، گفت: عدم فرهنگ سازی مناسب و خرید مازاد نیاز علت کمبود برخی اقلام است.

به گزارش ایلنا از رشت،فرهاد دلق پوش با اشاره به بررسی و رصد نیازهای کالایی در بازار، بیان کرد: وضعیت کالاهایی مانند نان، آرد، نهاده‌های دامی، گوشت و مرغ که دچار نوسانات ملی است را به صورت مستمر بررسی و پایش می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه برخی از کمبودها در بازار استان ناشی از عوامل خارجی است، گفت: با توجه به اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار، سعی شده که کمترین تبعات را نسبت به سایر استان‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه گیلان در حوزه تشدید نظارت و بازرسی از بازار رتبه چهارم کشوری دارد، افزود: گیلان، استانی مرزی و مهمان پذیر بوده و نرخ کالا و خدمات در آن بیشتر از سایر مناطق است.

دلق پوش با تأکید بر نظارت بر انبار و ذخیره سازی کالا، تشدید نظارت و بازرسی برخی اقلام، عنوان کرد: قیمت مرغ در برخی استان‌ها تا ۲۵ هزار تومان مصوب شده بود اما تا دو ماه پیش، با نرخ ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان در گیلان عرضه می‌شد.

رئیس سازمان صمت گیلان علت کمبود برخی اقلام در بازار را عدم فرهنگ سازی مناسب و خرید مازاد توسط مردم عنوان کرد و گفت: بسیاری از اوقات فرهنگ مصرف را رعایت نمی‌کنیم و بی دلیل برای خرید هر چیزی صف‌های طولانی تشکیل می‌شود و بیش از نیاز خرید می‌کنیم که این خود نوعی احتکار خانگی است.

دلق پوش با بیان اینکه روز گذشته ۳۱۰ تن مرغ گرم و یارانه‌ای در گیلان توزیع شده است، اضافه کرد: مصرف این اندازه مرغ نشان می‌دهد که حداقل ۱۰۰ تن بیشتر از نیاز عادی و سرانه خود مصرف می‌کنیم.

وی درباره علت کمبود مرغ در بازار گیلان نیز گفت: از آنجایی که نرخ مرغ در گیلان نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است باعث شده که عده‌ای بیش از نیاز آن را خریداری و حتی به سایر استان‌ها انتقال دهند.

دلق پوش با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تأمین میوه شب عید نیز پیش بینی شده است، بیان کرد: ۵۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار کشور تأمین می‌شود.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز