خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کرد؛

سیر نزولی دادخواست‌های کارگری در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۱۴۷

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تا کنون تعداد دادخواست‌های کارگری و میانگین مدت زمان رسیدگی به آنها در هیأت‌های مراجع حل اختلاف استان قزوین کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رضا گروسی اظهار کرد: کاهش دادخواست‌های مراجع حل اختلاف استان در ۹ ماهه سال جاری با تلاش و کوشش کارشناسان روابط کار و اعضای مراجع حل اختلاف و شرکای اجتماعی مربوط شامل کانون‌های کارگری و کارفرمایی و تشکیل جلسات سه جانبه‌گرایی و همچنین راهنمایی و ارشاد از سوی واحدهای مشاوره در سطح ادارات شهرستان رقم خورد.

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه تعداد آراء صادره نیز متناسب با دادخواست‌های مراجع حل اختلاف استان کاهش یافته است، افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اعضای مراجع حل اختلاف و کارگران و کارفرمایان و اصناف تأثیر بسزایی در این امر داشته است.

گروسی تصریح کرد: کارشناسان روابط کار، مراجع حل اختلاف و اعضای کمیته سه جانبه گرایی بر پیشگیری از اختلافات کارگری و کارفرمایی تمرکز کرده اند و در صورت بروز اختلاف، حل و فصل آنها را از طریق سازش و میانجیگری در دستور کار دارند.

وی با اشاره به آمار مقایسه‌ای روابط کار استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه قبل، گفت: در سال ۹۹، ۲ هزار و ۷۶۹ دادخواست کارگری در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شده؛ درحالیکه این رقم در مدت مشابه قبل ۲ هزار و ۸۷۸ مورد بوده است.

این مسئول ادامه داد: هیأت‌های حل اختلاف استان نیز در سال جاری ۹۴۰ رای و در سال گذشته یک هزار و ۲۹۶ رای صادر کرده اند و میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در این مراجع از ۳۸.۰۶ روز به ۲۹ روز کاهش یافته است.

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: همچنین مراجع حل اختلاف استان در ۹ ماه امسال یک هزار و ۱۲ رای سازشی و در مدت مشابه قبل یک هزار و ۳۶۶ رای صادر کردند .

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز