خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین:

تامین اجتماعی همچنان در برابر قانون نوسازی صنایع مقاومت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۸۸

در ماه‌های اخیر تنها در استان قزوین بیش از ۱۰۰ کارگر با مراجعه به دیوان عدالت اداری از سازمان تامین اجتماعی در خصوص عدم اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع شکایت کرده‌اند./ آرای دیوان عدالت اداری به نفع این کارگران صادر شده/ مقاومت کنندگان در مقابل رای دیوان را می‌توان تحت پیگرد قرار داد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: بر اساس آرای دیوان عدالت اداری، سازمان تامین اجتماعی موظف است تا با بازنشستگی کارگران مشمول ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع موافقت کند.

«عید علی کریمی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: در ماه‌های اخیر تنها در استان قزوین بیش از ۱۰۰ کارگر با مراجعه به دیوان عدالت اداری از سازمان تامین اجتماعی در خصوص عدم اجرای ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع شکایت کرده‌اند.
وی گفت: به موجب آراء صادره از سوی این مرجع قضایی سازمان تامین اجتماعی موظف است تا با بازنشستگی کارگران مشمول ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع موافقت کند.
این مقام کارگری گفت: با این حال شعب تامین اجتماعی در استان قزوین تنها با بازنشستگی چند کارگر موافقت کرده‌اند و از اجرای مابقی احکام خودداری می‌کنند.
به گفته کریمی ظاهرا واحد حقوقی سازمان تامین اجتماعی به بهانه بررسی رای دیوان و اعتراض به آن، شعب این سازمان را از رسیدگی به درخواست کارگران متقاضی منع کرده است.
وی یادآور شد: چنانچه مسولان سازمان تامین اجتماعی بخواهند همچنان به مانع تراشی‌های خود ادامه دهند، کارگران می‌توانند آن‌ها را تحت پیگرد حقوقی قراردهند.

به موجب ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع، کارگران واحدهای تولیدی صنعتی می‌توانند پس از ۲۵ سال کار با پرداخت نقدی حق بیمه ۵ سال باقیمانده بصورت زودهنگام بازنشسته شوند.
با وجود آنکه مهلت اجرای این قانون تمدید شده‌است، اما سازمان تامین اجتماعی با استناد به هزینه بر بودن این قانون با درخواست بازنشستگی کارگران مشمول موافقت نمی‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز