خبرگزاری کار ایران

توسط اداره کل استاندرد خوزستان صورت پذیرفت:

صدور 962 گواهینامه کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی

کد خبر : ۹۷۶۰۳

برای تجهیزات کالیبره شده از سوی اداره کل استاندارد خوزستان گواهینامه کالیبراسیون یک ساله صادر شده و ضمیمه دستگاه می‌شود.

ایلنا: کار‌شناس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری با توجه به نیاز جامعه به اندازه گیری‌های درست و جهت اطمینان از سلامت ابزار آزمایشگاهی، تعیین میزان خطا و تنظیم وسایل در مقایسه با استانداردهای ملی مربوطه، تعداد ۹۶۲ مورد کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی توسط آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده توسط اداره کل استاندارد خوزستان بر اساس استانداردهای ملی مربوطه انجام شده است که سطح دقت آزمون‌ها را تا حد قابل قبولی افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی رکابی‌زاده گفت: دستگاه‌های اندازه گیری باید به صورت دوره‌ای کالیبراسیون شوند زیرا گذشت زمان، فرسودگی، حوادث غیرقابل پیش بینی و... باعث می‌شوند تا قابلیت ردیابی نتایج آن‌ها با استاندارد‌ها زیر سوال رفته و نیازمند تایید مجدد باشند. برای تجهیزات کالیبره شده از سوی اداره کل استاندارد خوزستان گواهینامه کالیبراسیون یک ساله صادر شده و ضمیمه دستگاه می‌شود.

وی خاظر نشان کرد: همچنین در این مدت و در راستای اجرای طرح آزمون ادواری وسایل توزین و سنجش تعداد ۷۷۷ نازل عرضه سوخت مایع نیز که شامل بنزین و گازوئیل می‌باشد در سطح استان خوزستان توسط شرکت‌های مورد تایید صلاحیت قرار گرفته بر اساس دستورالعمل آزمون دوره‌ای پمپ‌های توزیع سوخت مایع» مورد آزمون قرار گرفته‌اند که تمامی نتایج آزمون مورد قبول اعلام شده است.

رکابی‌زاده افزود: در خصوص کنترل باسکول‌های ثابت و همکف نیز تعداد ۲۱۵ دستگاه باسکول بر اساس استاندارد ملی ایران بشماره ۱۰۲۷۴ «باسکول‌های وسایل نقلیه چرخ دار» توسط کار‌شناسان این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت که ۲۱۱ مورد قابل قبول و تعداد ۴ نمونه مردود اعلام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز