خبرگزاری کار ایران

کاندیدای ریاست جمهوری می‌شوم!

ربطی: خطیب چراغ سبز وزیر را برای برکناری‌ام گرفته بود

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۷۷

دبیر معزول فدراسیون کشتی اعلام کرد که حجت‌ا... خطیب نظر مثبت محمد عباسی و حمید سجادی را برای برکناری‌اش از این سمت گرفته بود.

دبیر معزول فدراسیون کشتی اعلام کرد که حجت‌ا... خطیب نظر مثبت محمد عباسی و حمید سجادی را برای برکناری‌اش از این سمت گرفته بود.

عارف ربطی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به عزلش از دبیری فدراسیون کشتی اظهار کرد: واقعا این برخورد خطیب مرا شوکه کرد. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد ولی روز هفتم عید که مانند همه مسئولان دیگر فدراسیون به دفترم رفتم از دفتر خطیب اعلام شد من مشاور سرپرست فدراسیون شده‌ام و محمدرضا توپچی با حکم او به عنوان دبیر جدید فدراسیون ابلاغ گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که بر اساس قوانین اساسنامه آیا سرپرست فدراسیون چنین اجازه‌ای برای برکناری دبیر فدراسیون دارد گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم گویا خطیب با رئیس مجمع فدراسیون که حمید سجادی است تماس گرفته و نظر مثبتش را هم گرفته. حالا قرار است به زودی حکم برکناری من را خود سجادی صادر کند، چون طبق قانون خطیب نه توان این کار را دارد و نه اختیاری برای این کار.

ربطی در رابطه با علل بروز چنین رفتاری از سوی خطیب اظهار کرد: این موضوعی است که خود او باید پاسخش را بدهد. طبق آنچه که من در یکی از روزنامه‌ها خواندم خطیب گفته دیگر نمی‌توانستم با ربطی کار کنم و تحمل کار با او برایم سخت بود. من منظور این حرف‌های سرپرست فدراسیون را درک نکردم ولی او اگر تحمل کار با مرا نداشت چرا دوباری که استعفا کردم مانع از رفتنم شد. خطیب اگر کار کردن با من برایش سخت بود چرا بیش از یکسال مرا تحمل کرد و زودتر از اینها کسی را جایگزینم نکرد؟

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در طول زمان همکاری‌تان با خطیب کاری خلاف میل او انجام داده‌اید، گفت: اگر بگویم نه دروغ گفته‌ام ولی به هر حال من هم یکی از مسئولان اجرایی فدراسیون هستم و ممکن است بر اساس اختیاراتی که دارم کارهایی کنم که خلاف میل رئیس یا سرپرست فدراسیون باشد. با همه این‌ها به طور کلی من هر کاری در فدراسیون کشتی کردم در جهت حفظ آبروی حجت‌ا... خطیب بوده و امیدوارم که اشتباهی مرتکب نشده باشم.

دبیر معزول فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه چنین رفتارهایی با افرادی که زحمت کشیده‌اند اصلا صحیح نیست، افزود: من اگر هر کاری در فدراسیون کرده‌ام وظیفه‌ام بوده و هیچ منتی بر کسی ندارم. اما نمی‌دانم این چه فرهنگی است که همه مدیران ما می‌خواهند در چنین شرایطی از موضع قدرت با موضوع برخورد کنند. ای کاش خطیب این اجازه را می‌داد که من هم حرف‌هایم را بزنم. مطمئنا اگر خطیب مرا صدا می‌کرد و می‌گفت که باید بروی بدون حتی یک سوال این کار را می‌کردم. به نظرتان بعد از این همه کار و تلاش در فدراسیون کشتی آیا این حق من نبود که خطیب حداقل یک ابلاغی بزند و در آن به شکلی فرمالیته هم که شده یک تشکر خشک و خالی از من می‌کرد؟ من برای این نوع رفتارها متاسفم.

وی رفتار خطیب را در ادامه فرهنگ خوش استقبال و بد بدرقه بودن مدیران ما دانست و اظهار کرد: من نه اولین کسی هستم که چنین رفتاری را شاهد است و نه آخرین نفر. ولی این حق زحمت‌کشیده‌ها نیست. مدیران باید قدری انصاف داشته باشند. من اگر خلافی کرده بودم یا حق کسی را می‌خوردم حقم رفتاری بسیار زشت‌تر از این بود ولی...

ربطی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا پشیمان نیستید که بعد از رفتن یزدانی‌خرم ماندید با خطیب کار کردید، اظهار کرد: من برای یزدانی‌خرم و حجت‌ا... خطیب کار نکردم که با آنها بیایم و با آنها بروم. من برای نظامم کار کردم. من برای برادر شهیدم کار کردم و هیچ منتی هم بر کسی ندارم. من به خاطر هیچ احدی در فدراسیون کشتی کاری نکرده و نخواهم کرد.

وی درباره جلسه‌اش با سجادی هم گفت: قرار بود با سجادی به عنوان وزیر ورزش جلسه‌ای داشته باشم ولی گویا ایشان وقتی برای ما نداشت. البته من این را می‌دانم خطیب علاوه بر سجادی نظر مثبت وزیر ورزش را هم برای کنار گذاشتن من گرفته است.

دبیر پیشین فدراسیون کشتی در پایان در پاسخ به این سوال که این روزها به فدراسیون می‌روید یا خیر؟ گفت: امروز اگر ابلاغ برکناری‌ام را صادر کنند می‌روم آن را بگیرم و بروم خانه. البته پس از کنار رفتن از این پست شاید بروم کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوم!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز