خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری درگذشت داریوش صفوت را تسلیت گفت

کد خبر : ۶۴۹۰۶

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، در پیامی درگذشت استاد داریوش صفوت را به نمایندگی از مرکزموسیقی حوزه هنری به جامعه فرهنگی هنری وعلمی کشور، بخصوص جامعه موسیقی، تسلیت گفت.

ایلنا: پیروز ارجمند که از شاگردان و همکاران دکتر صفوت در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بوده است، با یاد این استاد فقید، درگذشت استاد داریوش صفوت را، که از تاثیرگذار‌ترین موسیقی دانان ایرانی بر روند پویایی و تحولات ارزشمند در موسیقی ملی ایران بوده است، ضایعه‌ای برای جامعه علمی و موسیقی کشور قلمداد کرد.
ارجمند، نقش دکتر صفوت در شکل گیری دو مرکز علمی و پژوهشی موسیقی هنری ایران، مرکز حفظ و اشاعه موسیقی و مرکز موسیقی تجربی دانشگاه تهران کلیدی وموثر دانست.
ارجمند که موسس و رئیس مرکز موسیقی دانشگاه تهران در سالهای ۷۱ تا ۷۶ بوده است، در ادامه ابراز داشت: حمایت‌ها و پیگیری‌های دكتر داریوش صفوت در مرحله اول و سپس استاد مجید کیانی و دکتر ابوالقاسم کاخی، موجب شد که این مرکز تاسیس شود و درطی مدت کوتاهی یکی از مراکز موثر در بنیان و پژوهش‌های علمی و جدی در موسیقی ایران پس از انقلاب اسلامی شود.

وی ادامه داد: بیش از۴۰طرح پژوهشی، آموزشی و اجرایی در مرکز موسیقی تجربی دانشگاه تهران انجام شده است که بخش عمده‌ای از آن‌ها با نظر و حمایت جدی دکتر صفوت بوده است.
مدیرمرکزموسیقی حوزه هنری درپایان اظهار داشت: دکتر داریوش صفوت، عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، در راه‌اندازی رشته موسیقی در دانشگاههای ایران پس از انقلاب اسلامی، نقش اساسی داشته است. جامعه علمی و موسیقی ایران، مدیون خدمات وی به نظام علمی و عملی موسیقی ایران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز