خبرگزاری کار ایران

خسرو معصومی:

حضور روحانیون در سینما باید همراه با هوشمندی باشد

کد خبر : ۶۶۴۰۹

پرداختن به مسائل دینی باید همراه با هوشمندی باشد تا خود را به صورت شعار و تظاهر نشان ندهد. در مورد حضور روحانیون در عرصه سینما هم به همین شکل است.

ایلنا: خسرو معصومی معتقد است در برگزاری جشنواره‌های موضوعی نظیر جشنواره «روحانی در قاب سینما» موفقیت در پیگیری‌ها و به روز بودن اطلاعات در رابطه با موضوعات مورد نظر است.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری جشنواره روحانی در قاب سینما، این کارگردان در ادامه افزود: جشنواره‌ای موفق است که هدف مشخصی داشته باشد و در دراز مدت عملکرد خود را نشان دهد بنابراین در مورد این جشنواره نمی‌توان پیش‌داوری کرد و باید بعد از برگزاری و ارائه فیلم‌ها در مورد عملکرد آن اظهارنظر کرد.
وی با بیان اینکه سینما نیاز به فرش قرمز دارد توضیح داد: سینما محلی برای ستاره سازی و نشان دادن ستاره‌ها است و باید بتوان از این ستاره‌ها در جشنواره‌ها نیز استفاده کرد. جشنواره‌ها باید با دنیا در ارتباط و چشم انداز وسیعی داشته باشند تا بتوانند شکل جهانی پیدا کنند.
وی با بیان اینکه فیلمسازی تقسیم بندی ندارد توضیح داد: این فیلمساز است که کار خودش را انتخاب می‌کند. ممکن است فیلمسازی نگاه مذهبی داشته باشد و نمی‌توان به کار او ایراد گرفت. ممکن است فیلمسازی نگاهی کاملا مذهبی داشته باشد و آنرا در فیلمش تعمیم دهد اما فیلمساز دیگر چنین نگاهی نداشته باشد. هر فیلمسازی نگاه مستقلی دارد و اگر توجه داشته باشید آن نگاه را می‌توان در فیلم‌هایش مشاهده کنید.
این کارگردان در مورد سینمای دینی نیز گفت: در زندگی روزمره همه ما مسائل دینی وجود دارد که ما آن‌ها را رعایت می‌کنیم ضمن اینکه این موارد در برخی فیلم‌های فیلمسازان نیز دیده می‌شود اما من معتقدم پرداختن به مسائل دینی باید همراه با هوشمندی باشد تا خود را به صورت شعار و تظاهر نشان ندهد. در مورد حضور روحانیون در عرصه سینما هم به همین شکل است. حضور آن‌ها باید کاملا کار‌شناسانه باشد تا بتواند تاثیرگذار باشد و نباید تنها به برگزاری یک جشنواره خلاصه شود.
نخستین جشنواره – همایش روحانی در قاب سینما دهم تا دوازدهم اردیبهشت در سینما فلسطین برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز