خبرگزاری کار ایران

گزارشی از آخرین برنامه هفت سینمایی:

عبدی: منتقدان را به سینما راه نمی‌دهند/حیایی: قلاده‌های طلا جهت‌گیری ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۵۸

اكبر عبدی: 90 درصد منتقدین عقده این را دارند که وارد سینما شوند چون راهشان نمی‌دهند پس پنبه فیلم‌ها را می‌زنند./ حیایی: از همان ابتدای حضور در قلاده‌های طلا عنوان کردم اگر فیلم قرار است جهت خاصی را دنبال کند من در آن بازی نمی‌کنم اما فیلم بدون جهت‌گیری واقعیت‌ها را بیان کرد.

ایلنا: برنامه سینمایی هفت در آخرین جمعه سال 91 به بررسی فیلم‌های اكران نوروز 92 اختصاص داشت اما صحبتهای دو نفر از بازیگران دو فیلم رژیم طلایی و رسوایی بسیار قابل تامل بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امین حیایی بازیگر فیلم رژیم طلایی با اشاره به حضور خود در این فیلم گفت: فرحبخش مدیریت بسیار خوبی دارد و ما حتی پیش از این 20 روزه هم توانسته‌ایم فیلمی را فیلمبرداری کنیم. بچه‌های گروه هم بسیار با او همکاری می‌کنند.

حیایی درباره کم کاری‌اش در سینمای ایران گفت: احساس کردم که سینما کم کم از خلاقیت و انرژی تهی می‌شود و بیشتر به سمت مسائل مالی سوق پیدا کرده است. خود من هم احساس کردم که دیگر انرژی برای کار در سینما ندارم بنابراین تصمیم گرفتم روی کار تئاتر متمرکز شوم.

وی ادامه داد: احساس می‌کنم جاهایی پارتی بازی می‌شود و تهیه‌کنندگان نیز برای کمتر هزینه کردن از بستگان و آشنایانشان استفاده می‌کنند که همین کار نیز به فیلم‌ها لطمه می‌زند در صورتیکه همه عوامل فیلم باید حرفه‌ای باشند.

وی درباره شایعه کم کاری‌اش به خاطر حضور در فیلم "قلاده‌های طلا" گفت: من همیشه تلاش کرده‌ام کارهای متفاوتی انجام دهم و بازی در فیلم "قلاده‌های طلا" نیز در همین راستا بود. این فیلم پشت پرده اغتشاشات سال 88 را نشان می‌داد. فیلمنامه را که خواندم دیدم که بیشتر یک فیلم جاسوسی و اکشن است که من کمتر بازی کرده‌ام. بنابراین حضور در آن را پذیرفتم. من متعلق به مردم هستم و حتی از همان ابتدا هم عنوان کردم اگر فیلم قرار است جهت خاصی را دنبال کند من در آن بازی نمی‌کنم اما فیلم بدون جهت گیری واقعیت‌ها را بیان کرد.

اکبر عبدی بازیگر فیلم سینمایی رسوایی نیز مهمان تلفنی برنامه هفت بود و درباره همکاری‌اش با ده نمکی گفت: من 5 سال است که با ده نمکی همکاری دارم. البته سابقه آشنایی ما به 20 سال قبل بازمی‌گردد. تماشاگر 34 سال است که از من فیلم کمدی دیده. اما حالا بعد از این همه سال نقش یک روحانی را با لهجه آذری بازی کرده‌ام و تلاش بسیاری نیز در این زمینه انجام دادم.

وی افزود: متاسفانه برخی حرف‌ها که می گویند "رسوایی" فیلم فارسی است آدم را اذیت می‌کند. مگر ما باید فیلم انگلیسی بسازیم؟ 90 درصد منتقدین عقده این را دارند که وارد سینما شوند اما چون راهشان نمی‌دهند؛ پنبه فیلم‌ها را می‌زنند. خیلی از این منتقدان با یک چلوکباب در دفتر تهیه کننده فیلم ندیده شان را نقد می‌کنند و از کار تعریف می‌کنند.

عبدی گفت: اگر می‌توانید بیایید فیلمی بسازید که روی دست ده نمکی بلند شود. وقتی می‌گویند فیلم‌ها فردینی و آبگوشتی است؛ بی‌احترامی به این افراد و سینماست. مگر می‌شود فردین و ایرج قادری را نقد کرد آنها تاریخ سینمای ما هستند. من حتی می‌گویم که در جشنواه هم در آرای مردمی دست کاری کردند چون هیچ فیلمی غیر از "رسوایی" تا نصف شب سانس ویژه نداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز