خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر:

اپیدمی خاصی در عربستان گزارش نشده است

asdasd

هر ساله تمهیدات ویژه‌ای در یان رابطه پیش‌بینی می‌شود و در حال حاضر حجاج با وظایف مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به طور کامل آشنایی دارند

ایلنا: رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: خوشبختانه اپیدمی خاصی در کشور عربستان گزارش نشده و تمام امکانات برای ارائه خدمات فوق‌الذکر فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، علی ریاض، در رابطه با ارائه خدمات سلامت به زائران حج تمتع گفت: هر ساله تمهیدات ویژه‌ای در یان رابطه پیش‌بینی می‌شود و در حال حاضر حجاج با وظایف مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به طور کامل آشنایی دارند.

وی ادامه داد: امسال ۷۵ زائر به تمتع مشرف می‌شوند که این تعداد را می‌توان شهر کوچکی به شمار آورد و ارائه خدمات به ایشان نیازمند حضور مسئولین مربوطه و برنامه‌ریزی‌های لازم است این در حالی است که مدیریت خدمات سلامت به زائرین تا زمان بازگشت به میهن اسلامی بر عهده ما قرار دارد.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر یادآور شد: از زمان فراخوان زائران برای ثبت نام، پزشکان کاروان با ایشان همراه می‌شوند و در وهله اول، نسبت به احراز استطاعت جسمانی آن‌ها اقدام خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ارائه خدمات سلامت به زائرین در دو بخش انجام می‌شود که قسمت عمده آن بر عهده پزشکان کاروان است که با انجام معاینات پزشکی و رصد بیماری زائرین، آموزش‌های لازم را به ایشان فرا داده و تا اتمام تمتع و بازگشت، همراه زائرین هستند لذا هر پزشک کاروان، کیف امدادی کوچکی همراه دارد که به منزله یک مطب شناور بوده و تجهیزات معاینه اولیه در آن پیش‌بینی شده است.

نماینده رییس جمهور در شورای عالی هلال احمر اظهار کرد: ارائه خدمات سلامت به زائرین در موسم تمتع و عمره و کشورهای عراق و سوریه بر عهده ما است که به اذعان بسیاری از مسئولین کشورهای اسلامی، موفق‌ترین شبکه خدمات رسانی به زائر است.

ریاض در بخش دیگری از سخنان خود، ارجاع بیمار به بیمارستان را سطح دوم خدمات‌رسانی به زائر عنوان و تصریح کرد: هر ساله در موسم تمتع، دو بیمارستان در شهرهای مکه و مدینه راه‌اندازی می‌شود که در همین راستا دو کلینیک تخصص در منا، سه پایگاه اورژانس در جحفه، شجره و مذلفه راه‌اندازی خواهد شد که در زمان بازگشت، پایگاهی نیز در جده برپا می‌شود.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در رابطه با مدیریت و ساماندهی خدمات پزشکی گفت: علاوه بر ۴۵۰ پزشک کاروان، قریب ۳۰۰ نفر شامل ۱۱۰ پزشک، ۶۰ پرستار به همراه امدادگران به عربستان اعزام می‌شوند.

ریاض در پایان با تاکید بر اینکه  زائران باید توصیه‌های پزشکان را به کار گیرند، تاکید کرد: خوشبختانه اپیدمی خاصی در کشور عربستان گزارش نشده و تمام امکانات برای ارائه خدمات فوق‌الذکر فراهم شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز