خبرگزاری کار ایران

مخالفت چمران با نامگذاری میدانی به نام «كاظم معتمدنژاد»

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۰۹

دکتر معتمدنژاد از پایه گذاران علوم ارتباطات است و از آنجا که هفته روابط عمومی را پیش روی داریم بهتر است با این تغییر نام موافقت شود.

ایلنا: در جلسه علنی امروز شورای شهر نامگذاری میدانی به دكتر كاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات بررسی شد اما با مخالفت برخی از اعضا به ویژه مهدی چمران تصویب نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز شورا طرح نام گذاری فاز دو بوستان نهج البلاغه واقع در محدوده دو شهرداری تهران به نام بوستان شمسه به درخواست معصومه آباد رئیس کمیته نامگذاری شورا از دستور خارج شد.

وی درباره چرایی این موضوع گفت: بوستان نهج البلاغه یکی است و فاز اول و دوم آن نمی تواند به دو نام عنوان شود.
همچنین در این جلسه طرح تغییر نام میدان کاظمی واقع در محدوده منطقه 3 شهرداری تهران به نام دکتر کاظم معتمدنژاد (پدر علوم ارتباطات ایران) نیز بررسی اما به دلیل مخالفت مهدی چمران و اصرار برخی دیگر از اعضا برای بررسی بیشتر از دستور خارج نشد وقرار شد بار دیگر در کمیته نام گذاری بررسی شود.

مهدی چمران درباره چرایی مخالفت گفت: دکتر معتمدنژاد زنده است و نمی توانیم برای افراد زنده مکانی را نام گذاری کنیم و اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم فردا باید برای تمام مفاخر مکانی را نام گذاری کنیم.

معصومه آباد نیز در پاسخ به چمران گفت: در آیین نامه نام گذاری ها نام گذاری معابر و یا میادین شهر به نام مفاخر اعلام شده است اما در ارتباط با در قید حیات بودن و یا نبودن آنها بندی وجود ندارد.

وی ادامه داد:‌ تلاش کردیم تا میدانی را که شباهت زیادی به نام دکتر کاظم معتمدنژاد دارد را انتخاب کنیم.

احمد مسجد جامعی نیز یکی دیگر از موافقان این تغییر نام اعلام کرد: دکتر معتمدنژاد از پایه گذاران علوم ارتباطات است و از آنجا که هفته روابط عمومی را پیش روی داریم بهتر است با این تغییر نام موافقت شود.

وی ادامه داد: پیش از این ما در زمان حیات مرحوم دکتر شهیدی مکانی را به نام وی نام گذاری کردیم همچنین هم اکنون نیز میدانی به نام ساعی با وجود قید حیات بودن ایشان در شهر ری وجود دارد پس این نام گذاری ایرادی ندارد.

حبیب کاشانی دیگر عضوشورای شهر نیز با بیان اینکه دکتر معتمدنژاد پدر علم ارتباطات و فردی نخبه است گفت: بهتر است بررسی این مسائل را برای روز یکشنبه بگذاریم تا مانع از به وجود آمدن ابهاماتی که ممکن است در این زمینه مطرح شود، شویم.

در پایان به دلیل مخالفت چمران بدون رای گیری و تنها به نظر وی این تغییر نام به کمیته نام گذاری برگشت داده شد.

همچنین در جلسه امروز گزارش حسابرس سازمان بهشت زهرا و میادین میوه و تره بار منتهی به سال 89 بررسی شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز