خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان تهران:

جنگ به اندازه رکود اقتصادی به اصناف ضربه وارد نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۷۷

چکیده: «در نتیجه این تورم و رکود اقتصادی، بسیاری از کارگران شاغل در کارگاه‌های پیراهن دوزی اخراج و راهی یافتن شغل جدید شدند./ اکثر کسانی که امروز در سر چهار راه‌ها با موتور به کار جابجایی مسافر و کالا مشغول‌اند تا پیش از گرانی‌های اخیر در یکی از واحدهای صنفی به کارگری و تولید مشغول بوده‌اند.»

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان تهران گفت: با وجود آنکه نوسانات اقتصادی سال گذشته روند واردات و قاچاق منسوجات خارجی به داخل کشور را محدود کرد اما اکثر تولیدکنندگان به دلیل گران بودن مواد اولیه نیمه فعال‌اند.

«جواد درودیان» در این باره به ایلنا گفت: تا پیش از نوسانات اقتصادی اخیر، با وجود همه سختی‌ها کارگران هر روز پشت چرخ خیاطی مشغول دوخت و دوز پیراهن بودند.

وی بابیان اینکه در این اتحادیه حدود ۴ هزار کارگاه عضویت دارند، گفت: از زمانی که قیمت دلار تصاعدی گران شد، قیمت قواره‌های پارچه گران‌تر از قبل شد بطوری که بیشتر واحد‌ها در بهترین حالت بخشی از فعالیت خود را متوقف کردند و بازدهی خود را تا حدود یک سوم هم کاهش دادند.

این فعال صنفی بابیان اینکه در نتیجه این تورم و رکود اقتصادی، بسیاری از کارگران شاغل در کارگاه‌های پیراهن دوزی اخراج و راهی یافتن شغل جدید شدند، گفت: اکثر کسانی که امروز در سر چهار راه‌ها با موتور به کار جابجایی مسافر و کالا مشغول‌اند تا پیش از گرانی‌های اخیر در یکی از واحدهای صنفی به کارگری و تولید مشغول بوده‌اند.

درودیان گفت: هرچند در سالهای اخیر صنف منسوجات به ویژه پیراهن دوزان از قاچاق آزادانه و واردات بی‌رویه منسوجات خارجی بسیار لطمه خورده‌اند اما تحمل شرایط رکودی کنونی بسیار سخت تر است.

وی افزود: هرچند بعد از انتخابات ریاست جمهوری در فضای کسب و کار انگیزه‌هایی برای فعالیت تولید کنندگان قوت گرفته است اما همچنان با شرایط پیش از نوسانات اقتصادی فاصله داریم.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان تهران با یادآوری اینکه رکود و محدودیت‌های یک سال گذشته حتی در سالهای جنگ هم تجربه نشده بود، گفت: در حال حاضر شاید تنها رقیب تولید کنندگان داخلی کالاهای خارجی که توسط مسافران وارد می‌شوند باشند اما از دولت توقع داریم که فضا را برای تولید کنندگان داخلی بهبود ببخشد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز