خبرگزاری کار ایران

یك فعال كارگری در بجنورد:

ربیعی قطار وزارت كار را به ریل سه‌ جانبه‌گرایی بازگرداند

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۵۰

چکیده: «دولت در انتخاب طرف كارگری مذاكرات باید از پیمودن راه آسان یعنی گزینش نمایندگان كارگری خودداری كند و تمام پتانسیل‌های جامعه عظیم كارگری ایران را در نظر داشته باشد.»

یك فعال كارگری در بجنورد مهم‌ترین وظیفه علی ربیعی را بازگرداندن قطار وزارت كار به ریل سه‌جانبه‌گرایی دانست و گفت: دولت در انتخاب طرف كارگری مذاكرات باید از پیمودن راه آسان یعنی گزینش نمایندگان كارگری خودداری كند و تمام پتانسیل‌های جامعه عظیم كارگری ایران را در نظر داشته باشد.

«فرهاد هدایتی» در این باره به ایلنا گفت: طی هشت سال گذشته سیاست گذاری‌های وزرای سابق کار به نحوی بود که علاوه بر اشتغال، به موضوع روابط کار نیز اهمیتی داده نمی‌شد بطوری كه با تغییر تركیب اعضای دولتی شورای عالی كار، كارگران عملا از حق تصمیم‌گیری در خصوص سرنوشت‌شان كنار گذاشته شدند. امروز با انتخاب ربیعی، جامعه کارگری امیدوار است که این جایگاه از دست رفته به نمایندگان واقعی كارگران بازگردانده شود.

دبیر خانه كارگر بجنورد درباره عملكرد دولت‌های آقای احمدی‌نژاد در حوزه اشتغال افزود: در طول دولت‌های نهم و دهم، مسئولان به مقوله اشتغال پایدار اهمیتی ندادند و بیشترین سرمایه‌ها را به جای حوزه کار و تامین اجتماعی در بخش خدمات و رونق بازار دلالی هزینه کردند.
این فعال کارگری همچنین در مورد سایر مطالبات جامعه کارگری از وزیر کار، به وضعیت معیشت خانواده‌های كارگری اشاره كرد و یاد آور شد: اصلاح مصوبه مزدی سال ۹۲ و تامین امنیت شغلی با اجرای طرح ساماندهی قراردادهای موقت کار از مهم‌ترین درخواست‌های جامعه کارگری است که در دولت یازدهم یاید مورد توجه قرار گیرد. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز