خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی كارگران پتروشیمی تبریز هشدار داد:

بازنگری قانون كار در كمیسیون صنایع با نگاه كارفرمایی صورت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۱۱

چكیده: «احتمال دارد مسئولیت بررسی لایحه اصلاح قانون كار از كمسیون اجتماعی مجلس به كمسیون صنایع و معادن واگذار شود/ مجلس شورای اسلامی یكشنبه در این مورد تصمیم‌گیری خواهد كرد/ در صورت موافقت مجلس قانون كار با نگاه كارفرمایی اصلاح خواهد شد».

رئیس انجمن صنفی كارگران پتروشیمی تبریز انتقال احتمالی لایحه ی قانون كار از كمیسیون اجتماعی مجلس به كمیسیون صنایع و معادن را منجر به كارفرمایی شدن نگاه مجلس نسبت به این لایحه دانست.

«ناصر چمنی» در این باره به ایلنا گفت: در صورتی كه لایحه اصلاح قانون كار در كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بررسی شود، بازبینی قانون كار با نگاهی كافرمایی و غیر كارگری انجام خواهد شد.

به گفته این فعال كارگری، قانون كار شامل مواد حمایتی از كارگران است كه مستقیما بر معیشت شان تاثیر می گذارد و اگر قرار است این قانون تغییر كند باید در كمیسیون اجتماعی مجلس نسبت به آن تصمیم گیری شود.

وی در ادامه افزود: كمیسیون صنایع و معادن مجلس از منظر افزایش تولید و بحث های كلان صنعتی به قانون كار نگاه می كند كه دیدگاهی كارفرمایی است.

به گفته این فعال كارگری تصمیم گیری در خصوص واگذاری مسئولیت بررسی لایحه اصلاح قانون كار به كمسیون صنایع و معادن مجلس در شرایطی صورت می‌گیرد كه وزیر كار و سران تشكل های رسمی كارگری برای شركت در اجلاس جهانی كار در سفر ژنو به سر می‌برند.

وی تصریح كرد: به نظر می رسد عدم حضور سران تشكل های رسمی كارگری در ایران خلائی به وجود آورده است و عده ای می خواهند از این فضا سوء استفاده كنند.

رئیس انجمن صنفی كارگران پتروشیمی تبریز در پایان تصریح كرد: سه تشكل رسمی كارگری باید نسبت به این مساله حساسیت نشان دهند و هر چه سریعتر موضع خود را به صورت شفاف مشخص كنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز