خبرگزاری کار ایران

مسئول كانون شوراهای اسلامی كار گیلان:

قراردادهای یكسویه، كارگران را وادار به سكوت كرده است

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۷۳

چكیده: «كارگرانی كه از حقوق آنها كاسته می‌شود‏، واقعیت را می‌دانند اما از یكسو به دلیل شرایط اقتصادی و از سوی دیگر به دلیل شرایط یكسویه قرار داد كار، وضعیت را با سكوت تحمل می‌كنند.»

مسئول كانون شوراهای اسلامی كار استان گیلان گفت: نیمی از كارفرمایان این استان با سوء استفاده از وضعیت نامناسب تولید از پرداخت مطالبات قانونی كارگران خودداری می‌كنند و كارگران نیز به دلیل این شرایط اقتصادی قدرت ایستادن در مقابل آنان را ندارند.

فلاحتی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: در حال حاضر به دلیل تورم اقتصادی و تاثیر تحریم های اقتصادی بر واردات مواد اولیه، عموم واحدهای تولیدی این استان با مشكلاتی مواجه‌اند.
وی افزود: نتیجه این وضعیت افت بهره‌وری، كاهش تولید‏، تعدیل نیرو‏، پایین آمدن درآمد و قدرت خرید كارگران بوده است.
این مقام كارگری افزود: در این میان برخی كارفرمایان با سوء استفاده از موقعیت پیش آمده به عمد از اجرای قانون سرباز می‌زنند.
به گفته مسئول كانون شوراهای اسلامی كار استان گیلان این گروه از كارفرمایان بیشتر درمحاسبه مزد و ساعات كار‏، كارگران خود مرتكب تخلف می‌شوند اما حق بیمه آنها را طبق لیست بطوركامل به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌كنند.
فلاحتی افزود: بطور دقیق نمی توان گفت كه كافرمایان مختلف از پرداخت كدام یك از حقوق نقدی كارگران خود طفره می‌روند اما واضح و مشخص است كه دریافتی كارگران آنها به مراتب كمتر از حقوق یك كارگر عادی و معمولی است.
به گفته فلاحتی كارگرانی كه از حقوق آنها كاسته می‌شود‏، واقعیت را می‌دانند اما از یكسو به دلیل شرایط اقتصادی و از سوی دیگر به دلیل شرایط یكسویه قرار داد كار، وضعیت را با سكوت تحمل می‌كنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز