خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر اسلامشهر:

اخذ تعهدات محضری از کارگران خلاف قانون است

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۸۸

چکیده: «كارفرمایان اسلامشهری برخلاف قانون از كارگران تعهد محضری می‌گیرند/ به موجب این تعهد كارگران دیگر هیچ ادعایی در خصوص حقوق خود ندارند/ تاخیر در پرداخت حق بیمه، نپرداختن مزد واقعی و عدم ارائه نسخه قرارداد به كارگر از دیگر مشكلات كارگران اسلامشهر اشت».

دبیر خانه کارگر اسلامشهر اعلام کرد: برخی كارفرمایان با نقض قانون کار سعی دارند به عناوین مختلف حقوق صنفی و قانونی کارگران خود را تضییع کنند.

حسن پور طالبیان با بیان مطلب فوق به ایلنا گفت: در شهرستان اسلامشهر برخی کارفرمایان در زمان استخدام بصورت غیر قانونی از كارگران برگه تسویه حساب محضری می‌گیرند تا بدن وسیله از انجام تعهدات قانونی سرباز بزنند.

او با بیان اینکه در حال حاضر این اقدام آنان مرسوم و متداول شده‌است افزود: به موجب این تعهد كارگران قبل از شروع به كار متعهد می‌شوند که هیچ ادعایی حقی برای دریافت مطالبات خود ندارند.

این فعال کارگری اضافه کرد: علاوه بر این تاخیردر پرداخت حق بیمه به مدت حداقل چند ماه از شروع كار، عدم تنظیم و انتشار قرارداد كار در  نسخه‌های جداگانه، و پرداخت نشدن  دستمزد واقعی از مشكلات كارگران این شهرستان است.

به گفته پورطالبیان به دلیل عدم نظارت قانونی  راه گریز از قانون به شکلهای مختلف برای کارفرمایان وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز