خبرگزاری کار ایران

عضو اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام:

مالیات تصاعدی کارگران غیر رسمی وزارت نفت ناعادلانه است

کد خبر : ۶۰۴۵۳

«مالیات کارگران قراردادی و پیمانی کارخانه‌های پتروشیمی منطقه ماهشهر و بندر امام به صورت تصاعدی محاسبه می‌شود که به ۳۰ درصد هم می‌رسد در حالی که مالیات کارکنان رسمی وزرات نفت حداکثر ۱۰ درصد است./ روز سه شنبهٔ هفتهٔ جاری برای اعتراض به این مساله به مجلس می‌رویم و با برخی از نمایندگان رایزنی می‌کنیم.»

بازرس اصلی اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام، مالیات تصاعدی کارگران غیر رسمی وزارت نفت را ناعادلانه خواند.

پیمان سعیدی در این باره به ایلنا گفت: مالیات کارگران قراردادی و پیمانی کارخانه‌های پتروشیمی منطقه ماهشهر و بندر امام به صورت تصاعدی محاسبه می‌شود که به ۳۰ درصد هم می‌رسد در حالی که مالیات کارکنان رسمی وزرات نفت حداکثر ۱۰ درصد است.

وی تصریح کرد: روز سه شنبهٔ هفتهٔ جاری برای اعتراض به این مساله به مجلس می‌رویم و با برخی از نمایندگان رایزنی می‌کنیم.

سعیدی که در کارخانه پتروشیمی فجر مشغول به کار است و بیش از ۶ سال سابقهٔ فعالیت کارگری دارد، در توضیح روند چگونگی تشکیل اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام بیان کرد: مشکلات و حق خوری‌هایی بسیاری در بحث‌هایی مانند حقوق، مالیات، قانون مشاغل سخت و زیان آور و... در صنعت پتروشیمی وجود داشت و همچنان وجود دارد که نمایندگان کارگری کارخانه‌های مختلف منطقه ماهشهر را به این فکر انداخت تا با ایجاد یک تشکل کارگری به دفاع از حقوق اساسی کارگران بپردازند.

این فعال کارگری در ادامه با اشاره به ۳۰ هزار کارگری که در ۱۲ کارخانهٔ پتروشیمی منطقه ماهشهر و بندر امام مشغول به فعالیت هستند، افزود: از هر ۱۲ کارخانه پتروشیمی منطقه ماهشهر و بندر امام، سه نمایندهٔ کارگری انتخاب شد و با تشکیل مجمع عمومی و رای گیری، هیئت مدیره اتحادیه انتخاب شدند.

بازرس اصلی اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی پتروشیمی بندر امام در پایان اظهار داشت: هم اکنون در حال آماده سازی شرایط برای عضو گیری هستیم و از اوایل ماه آینده عضو گیری را به صورت گستره شروع می‌کنیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز