خبرگزاری کار ایران

با گذشت ۱۷ ساعت از حادثه سیمان شاهرود:

اطلاع دقیقی از محتویات کپسول منفجر شده در دست نیست

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۷۲

تیم بازرسی وزارت کار در راه است ولی هنوز در صحنهٔ حادثه حاضر نشده‌ایم/ این احتمال وجود دارد که کارگری که با کپسول برش هوا کار می‌کرده، دستش روغنی بوده و در اثر برخورد دست وی با سر کپسول، انفجار رخ داده باشد.

با گذشت بیش از ۱۷ ساعت از وقوع حادثهٔ انفجار معدن کارخانهٔ سیمان شاهرود که به مرگ ۳ نفر (دو كارگر و یك پیمانكار) منجر شده است، بازرسان وزارت کار اطلاع دقیقی از محتویات کپسول منفجر شده در این کارخانه ندارند.

«مطصفی خیمه» بازرس اداره کار شهرستان شاهرود در این باره به ایلنا گفت: هنوز مشخص نیست که محتویات کپسول منفجر شده در معدن کارخانهٔ سیمان شاهرود چه بوده است.

وی ادامه داد: اكنون تیم بازرسی وزارت کار در راه این كارخانه است ولی هنوز موفق به حضور در صحنهٔ حادثه نشده‌ایم. اما با توجه به اطلاعات بدست آمده این احتمال وجود دارد که کارگری که با کپسول برش هوا کار می‌کرده، دستش روغنی بوده و در اثر برخورد دست وی با سر کپسول، انفجار رخ داده باشد.

خیمه افزود: در اثر انفجار کپسول، دیوار سیمانی کارگاه که تیغه‌ای ۲۰ سانتی بوده است ریزش می‌کند که در اثر آن، ۲ تن از کارگران جان می‌بازند. همچنین بر اثر شدت انفجار، پیمانکار شرکت که در آن زمان در حال نماز خواندن بوده و به محل انفجار نزدیک بوده نیز به شدن مجروح می‌شود و در راه رسیدن به بیمارستان امام حسین شاهرود نیز جان می‌بازد.

بازرس اداره کار شهرستان شاهرود در پایان این گفتگو وضعیت ایمنی معدن کارخانه سیمان شاهرود را «خوب» توصیف کرد و اظهار داشت: کمیته حفاظت شرکت پیمانکاری خدمات بازرگانی راه و معدن شاهرود در این مدت عملکرد خوبی داشته‌اند و جلسات ماهانه آن‌ها نیز به طور منظم برگزار می‌شده که ما هم در آن شرکت می‌کردیم و بازرسان وزارت کار نیز هر ۳ ماه یکبار از این معدن بازدید داشته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز