خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان‌ شمالی:

دولت به نسبت سهم‌اش باید كمترین دخالت را در تامین اجتماعی داشته باشد

کد خبر : ۲۷۷۵۶

«نمایندگان مجلس با توجه به شرایط موجود اقتصادی برای نشان دادن صداقت خود به جامعه كارگری راساَ وارد عمل شده و به سازمان تامین اجتماعی تكلیف كنند این تغییرات ضد كارگری را به طور كامل از دستور كار خود حذف كند.»

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خراسان‌ شمالی اعلام کرد: تغییرات ضد کارگری در قوانین کار و تامین احتماعی که تحمیل کننده فقر بیشتر به کارگران است باید هر چه سریع‌تر متوقف شود.

سهراب ناصری با بیان اینکه تامین اجتماعی در پی کاهش تکالیف قانونی خود است، به ایلنا گفت: سازمان تامین اجتماعی سازمانی غیر دولتی و متعلق به بیمه شدگان و بین النسلی است و دولت همانطور كه كمترین سهم را در میان شركای اجتماعی دارد، می‌بایستی کمترین دخالت را در اداره و تصمیم‌سازی در سازمان تامین اجتماعی داشته باشد.

او افزود: افزایش پنج ساله سن بازنشستگی به بهانه افزایش سن امید به زندگی، سخت شدن شرایط استفاده از مشاغل سخت و زیان آور، افزایش حق بیمه سهم كارگر و … از جمله مواردی است که در پیش نویس اصلاح قانون تامین اجتماعی ذکر شده است كه در صورت اعمال زندگی را بر كارگران سخت‌تر خواهد كرد.

این مقام کارگری در خراسان شمالی با بیان اینکه عدالت اجتماعی در تدوین پیش نویس اصلاحیه قانون تامین اجتماعی رعایت نشده، از افزایش 2 درصدی سهم بیمه کارگران طبق پیش‌نویس تغییر قانون تامین اجتماعی انتقاد کرد و افزود: افزایش سهم بیمه کارگران طبق پیش نویس ارائه شده ظلم مضاعف به کارگران است.

ناصری در خاتمه ضمن تاكید بر مخالفت جامعه كارگری با تغییرات مورد نظر دولت در پیش‌نویس اصلاح قانون تامین اجتماعی، از نمایندگان مجلس خواست با توجه به شرایط موجود اقتصادی برای نشان دادن صداقت خود به جامعه كارگری راساَ وارد عمل شده و به سازمان تامین اجتماعی تكلیف كنند این تغییرات ضد كارگری را به طور كامل از دستور كار خود حذف كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز