خبرگزاری کار ایران

پژویان در گفتگو با ایلنا خبر داد:

احتمال ورود شورای رقابت در قیمت گذاری فولاد و مس

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۷۳

«احتمال ورود شورای رقابت در قیمت گذاری فولاد و مس نیز وجود دارد و در مجموع در هر بازاری كه انحصار وجود داشته باشد شورای رقابت با همكاری دولت وارد می شود و هیچ كس نمی تواند این شورا را نادیده بگیرد.»

رییس شورای رقابت با تاكید بر اینكه وظیفه قیمت گذاری خودرو بر عهده این شوراست، اعلام كرد: احتمال ورود شورای رقابت در قیمت گذاری فولاد و مس وجود دارد و كسی نمی تواند این شورا را نادیده بگیرد.

جمشید پژویان، رییس شورای رقابت در گفتگو با ایلنا، ضمن بیان اینكه نادیده گرفتن شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو غیر قانونی است، اظهار داشت: هر چند خودرو سازان محتاطانه برخورد می كنند و در مصاحبه هایشان همه مسائل را مطرح نمی كنند اما ریشه همه مشكلات آنها از ابتدای سال 91 آغاز شد و خودروسازان از آن زمان در انتظار تصمیمات سازمان حمایت از مصرف كننده و تولیده كننده (یكی از معاونت های وزارت صنعت، معدن و تجارت) بودند.

وی خاطر نشان كرد: در این شرایط بود كه شورای رقابت وارد میدان شد و دراولین گام فرمول قیمت گذاری خودروهای داخلی را بر اساس دستورالعمل علمی اعلام کرد که طبق این فرمول قیمت برخی از خودروها تعیین و قرار شد که قیمت دیگر خودروها را نیز مشخص کند.

پژویان افزود: بعد از آن وظیفه قیمت‌گذاری تمام خودروها چه داخلی و چه وارداتی بر عهده شورای رقابت گذاشته شد و دخالت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز غیر قانونی اعلام شد.

وی ادامه داد: هم اكنون تنها نرخ دو خودروی تندر 90 و مگان باقی مانده كه آن هم مربووط به نقص اطلاعات دریافتی است كه به محض اعلام بانك مركزی نرخ آنها هم اعلام می شود.

رییس شورای رقابت افزود: اگر در این زمینه خودروسازان پیشنهادی دارند می توانند مطرح كنند و این شورا نیز می تواند در قیمت گذاری ها تجدید نظر كند.

وی در خاتمه گفت: احتمال ورود شورای رقابت در قیمت گذاری فولاد و مس نیز وجود دارد و در مجموع در هر بازاری كه انحصار وجود داشته باشد شورای رقابت با همكاری دولت وارد می شود و هیچ كس نمی تواند این شورا را نادیده بگیرد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز