خبرگزاری کار ایران

حسن سبحانی در گفت و گو با ایلنا:

سازمان مدیریت و برنامه ریزی در راستای اقتصاد جهانی احیا شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۰۱

سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق دارای اشکالاتی بود اما لزوم بودن آن ضروری بود. حال پس از گذشت 7 سال از انحلال آن کشور نیازمند یک سازمان مدیریت و برنامه ریزی با توانمندهای به روز و با سازگاری با شرایط اقتصادی فعلی و منهای اشکالات گذشته است.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری دوره یازدهم، ایجاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با شرایط فعلی امروز و در قالب سازگارا شدن آن با اقتصاد جهانی را یکی از الزامات اصلی دولت آینده اعلام کرد.

حسن سبحانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، به آسیب شناسی اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: آنچه که امروز اقتصاد کشور با آن رو به رو است نبود ساختار مناسب در بدنه اقتصادی بوده و عدم هم سو سازی سایر قوا با قوه مجریه باعث شده تا شاخص های کلان اقتصادی کشور با بحران های عمیقی مواجه شود.

این نماینده مردم در ادوار پنجم، ششم و هفتم مجلس تصریح کرد: همسان سازی سیاست های اقتصادی و همسویی فعالیت های دستگاه عظیم دولت با سایر قوا یکی از الزامات اصلی برای برون رفت از بحران اقتصادی بوده و باید در این زمینه ساز و کارهای مهم اتخاذ شود.

این اقتصاددان در ادامه به انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی در 7 سال پیش اشاره کرد و در خصوص احیای مجدد آن اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق دارای اشکالاتی بود اما لزوم بودن آن ضروری بود. حال پس از گذشت 7 سال از انحلال آن کشور نیازمند یک سازمان مدیریت و برنامه ریزی با توانمندهای به روز و با سازگاری با شرایط اقتصادی فعلی و منهای اشکالات گذشته است.

سبحانی در ادامه اصلاح هدفمندی یارانه ها را یکی از ضروریات اقتصادی دولت آینده ذکر کرد و گفت: دولت آینده باید ضمن اصلاحقانون هدفمندی یارانه ها اجرای آن را تداوم دهد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز