خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی؛

هزینه‌های تراکنش نا‌موفق پرداخت می‌شود/ شکسته شدن رکورد تراکنش در اسفند ماه

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۷۳

راه اندازی پورتال شاپرک در نیمه اول سال ۹۲/ تراكنش در اسفند 75 درصد رشد داشت

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، از ارائه طرحی خبر داد که در آن هزینه‌های جبرانی تراکنش‌های ناموفق بانکی در شبکه شتاب به مشتریان واریز می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر حکیمی، در نشست خبری خود که در محل سال کنفرانس بانک مرکزی برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه در شبکه شتاب در مواقعیی پولهای مشتریان به دلایلی سیستمی به مدت ۴۸ ساعت از حسابشان برداشت می‌شود، طرحی در دستور کار قرار گرفته که بر اساس آن، هزینه جبرانی آن به حساب مشتریان بر اساس میزان زمانی که این مغایرت صورت گرفته پرداخت شود.
مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، از راه اندازی پورتال شاپرک در نیمه اول سال ۹۲خبر داد و بیان داشت: بحث پورتال شاپرک از طریق رسانه‌های مختلف پایانه‌های فروش انجام خواهد گرفت.
به گفته حکیمی، بر اساس این پورتال تمامی جزییات مربوط به تراکنش مشتری به عنوان خدمت پذیرنده به وی ارسال می‌شود.
ناصر حکیمی، اسفند ماه سال جاری را به عنوان پر تراکم ترین ماه در شبکه شتاب اعلام کرد و گفت: در این ماه رکورد شکسته شد و به طور متوسط ۷۵ درصد رشد کرد و حجم تراکم به ۳۴ میلیون رسید.
مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی، ارزش سهم نقدی در تراک را در سال جاری کمتر از ۳ درصد اعلام کرد و گفت: در این مدت حدود ۴۰ درصد حجم انتقالی و کمتراز ۶۰ درصد خرید از پایانه‌های فروش بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز