خبرگزاری کار ایران

جلسه علنی مجلس در نوبت عصر با زنگ ابوترابی پایان یافت

کد خبر : ۹۶۵۲۲

در اواخر جلسه علنی امروز مجلس؛ سیل تذکرات نمایندگانی که در بین اظهارات ناطقان مخالف و موافق سخنانی برای گفتن داشتند؛ به هیات رئیسه سرازیر شد.

ایلنا: جلسه علنی امروز(22 مرداد) مجلس در نوبت عصر با زنگ ابوترابی(نایب رئیس مجلس) به پایان رسید. اما دراواخر این جلسه سیل تذکرات نمایندگانی که در بین اظهارات ناطقان مخالف و موافق سخنانی برای گفتن داشتند؛ به هیات رئیسه سرازیر شد.

یکی از نکات جالب توجه در این میان؛ تذکر بسیاری از نمایندگان به ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس بود. براساس این آیین‌نامه که تاکید بر کرامت و شان مجلس شده و تمام وکلای ملت را ملزم به رعایت احترام مجلس می‌کند، نمایندگان نباید هیچ گونه اهانتی در سخنان خود نسبت به جایگاه مجلس و یا هر مساله‌ای که آن را خدشه‌دار کند، بیان کنند.

حسینعلی شهریاری، جعفری،‌ زمانیان،‌ جهانگیرزاده،‌ پورابراهیمی و تعدادی دیگر از نمایندگان نسبت به ماده 24 و همچنین برخی از آنها نسبت به ماده 72 تذکراتی را به هیات رئیسه و سایر نمایندگان مجلس که اهانتی را به خانه ملت وارد کرده بودند، ارایه دادند.

شهریاری یکی از همین تذکردهندگان بود که در ادامه اظهاراتش ضمن یادآوری این مواد قانونی به ویژگی‌های وزیر بهداشت نیز اشاره کرد و گفت:‌ ایشان به ساده‌زیستی و مقبولیت بالا در جامعه پزشکی شهرت دارد.

زمانیان نیز در ادامه این تذکرات؛ برای هیات رئیسه ابراز تاسف کرد و در ادامه گفت: از ملت ایران باید عذرخواهی کنیم. متاسفانه مباحثی که در مجلس مطرح شد؛ باعث شد تا جایگاه مجلس زیر سوال برود.

وی همچنین به ماده 108 آیین‌نامه داخلی مجلس اشاره کرد و گفت: رئیس مجلس می‌تواند درصورت بروز بی‌نظمی و هرگونه اختلالی که کار مجلس را دچار اشکال کند و رئیس نتواند آن را متوقف کند؛ از جا برخاسته و نمایندگان را به 15 دقیقه تنفس دعوت کند یا آن را به زمان دیگری موکول کند.

ابوترابی(نایب رئیس مجلس) نیز در پاسخ به این موضوع گفت: اتفاقاتی که در مجلس افتاد در حدی نبود که زمانی را برای تنفس اعلام کنیم.

منصور پورابراهیمی با اشاره به اظهاراتی که نادر قاضی پور در مقام مخالفت با وزیر بهداشت بیان کرد؛ اشاره کرد و گفت: اینکه ایشان برخی از نمایندگان را حامی پول یک وزیر اعلام کند، نوعی اهانت است و هیات رئیسه در چنین شرایطی باید تذکر می‌داد یا به نمایندگانی که تذکری در این باب دارند؛ اجازه صحبت می‌داد.

جهانگیرزاده نیز ضمن عذرخواهی از منظری توکلی برای متوقف کردن نطق ایشان گفت: نمایندگان می‌توانند از حقوق خود در شرایطی که به آنها توهین می‌شود، دفاع کنند و در این راستا منشی محترم مجلس نباید نسبت به نوبت تذکرات بی‌توجه باشد و باید عدالت را رعایت کند.

به گفته این نماینده مجلس، نادر قاضی پور فردی است که با تنی پر از ترکش و صداقت عمل در مجلس حضور دارد. 

او گفت: من بر این اساس به وی تذکر شخصی داده‌ام که چرا چنین اهانتی کردم اما حرف من این است که برخی برادران از آنجا که نتوانستند در زمان مناسب خود تذکر دهند؛ باعث شدند بی‌نظمی بیشتری را در مجلس به وجود آورند لذا از هیات رئیسه محترم تقاضا دارم تا در نوبت دادن به این تذکرات دقت کرده تا دیگر شاهد اختلالات اینگونه نباشیم.

ابوترابی نیز ضمن تایید این سخنان پایان جلسه را اعلام کرد و جلسه بعدی مجلس را به فردا(چهارشنبه 2 مرداد ماه) موکول کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز