خبرگزاری کار ایران

آصفری در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

اجرای فاز دوم هدفمندی، تامین مایحتاج مردم را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۳۶۵۹

دولت و مجلس در هفته آینده نشستی را در رابطه با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها برگزار خواهند کرد که تعدادی از اعضای کمسیون اقتصادی نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کلیات اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها قانون کاملا درست و کامل و اصولی است ولی در اجرا قرار بر این بود که قانون ظرف ۵ سال به شیب تند امروز برسد ولی دولت در نظر دارد یک شبه راه ۵ ساله را طی کند.

محمد حسن آصفری در گفت‌وگو با ایلنا تاکید کرد: نمایندگان با بررسی تحریم‌ها، میزان تورم اقتصادی و بالا رفتن قیمت تامین کالاهای ضروری به این نتیجه رسیدند که اگرفاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری اجرا شود مشکلات جدی برای مردم در تامین مایحتاج اولیه ایجاد خواهد شد.

وی  افزود: اگر فازدوم هدفمندی یارانه‌ها در کشور اجرا  شود و قیمت حامل‌های انرژی بالا رود، گازوئیل می‌شود لیتری۱۵۰۰ تومان و کشاورزی که می‌خواهد محصولات کشاورزی خود را از شمال به جنوب یا برعکس برساند، باید حداقل ۲ میلیون تومان هزینه حمل و  نقل بپردازد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خطاب به کار‌شناسان و  صاحب نظران اقتصادی گفت: کار‌شناسان و صاحب نظران اقتصادی بهتر است بجای اینکه با حرف‌های خود بین مجلس و دولت اختلاف بوجود آورند. بیایند نحوه چگونگی اجرای فاز دوم هدفنمندی یارنه‌ها را بررسی کنند که مردم در زمان اجرای فاز دوم این قانون با مشکلات معیشتی مواجه نشوند.

آصفری همچنین از نشست مشترک مجلس و مسوولین در رابطه با بررسی فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در هفته آینده خبر داد و گفت: مسوولین دولت و مجلس در هفته آینده نشستی را در رابطه با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها برگزار خواهند کرد که تعدادی از اعضای کمسیون اقتصادی نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز