خبرگزاری کار ایران

علی‌اکبر جوانفکر:

اگر انتخاب شوم، راه احمدی‌نژاد را ادامه می‌دهم

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۲۳

کرسی ریاست‌جمهوری را فرصتی برای ارائه خدمات به کشور می‌دانم/ اگر رد صلاحیت شدم، شورای نگهبان دلایل قانونی رد صلاحیتم را اعلام کند/ حتما از احمدی‌نژاد و تیمش استفاده می‌کنم.

علی‌اکبر جوانفکر در حاشیه  ثبت‌نام در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی در باره تایید یا رد صلاحیت خود گفت: اگر شورای نگهبان بر اساس قانون به سوابقم نگاه کند، تایید صلاحیت می‌شوم اما انتظار دارم که اگر رد صلاحیت شدم شورای نگهبان دلایل قانونی رد صلاحیتم را اعلام کند و در این صورت هیچ اعتراضی نخواهم داشت.

مشاور مطبوعاتی احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که حتی شورای نگهبان باید بر مبنای قانون عمل کند، گفت: شورای نگهبان باید حق مردم را ادا کند.

وی افزود: پذیرش قانون در صورت رد صلاحیت فقط متوجه نامزدها نیست و همه دستگاه‌ها باید ملتزم به آن باشند.

جوانفکر تاكید کرد: مسائلی که برای من به وجود آمده است و همچنین دوره 6 ماهه زندانی که برایم ترتیب داده شد را قبول ندارم، اما چون تابع قانون هستم و آن را پذیرفتم.

وی با بیات این‌که انتخابات ریاست‌جمهوری فرصت خدمتگزاری و عرضه توانمندی‌ها است گفت: من برای همین کاندیدا شده‌ام و امیدوار هستم بتوانم رای لازم را برای ریاست‌جمهوری کسب کنم.

جوانفکر افزود: کرسی ریاست‌جمهوری را فرصتی برای ارائه خدمات به کشور می‌دانم.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به محکومیت شش ماهه‌اش آیا فکر می‌کند که تایید صلاحیت می‌شود، گفت:  دادستان کشور درباره بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست‌جمهوری گفته است که محکومیت دستگاه قضایی و افرادی که دارای محکومیت هستند، صرفاً به این دلیل در انتخابات ریاست‌جمهوری رد صلاحیت نخواهند شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا همچنان مثل زمان بازداشتش در روزنامه ایران از حمایت احمدی‌نژاد برخوردار است و آیا فکر می‌کند پایگاه اجتماعی احمدی‌نژاد را دارد یا خیر، گفت: به امید کسب آرای مردم آمده‌ام و فکر می‌کنم دارای پایگاه اجتماعی هم هستم؛ در پاسخ به پرسش اول هم باید بگویم کسانی که به روزنامه ایران حمله کردند، هیچ حکم قضایی برای بازداشت من نداشته‌اند و این موضوع هم ربطی به حمایت رئیس‌جمهور نداشت. این اقدام کار خلافی بود و آن افراد خودشان فهمیدند و رفتند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا جریان دولت حامی شما است، گفت: مستقل آمده‌ام و دیدگاه فکری‌ام نزدیک به دولت است؛ اگر انتخاب شوم راه من ادامه دولت احمدی‌نژاد خواهد بود.

وی از  آمدن و زمان آمدن مشائی برای ثبت‌نام ریاست جمهوری ابراز بی‌اطلاعی کرد.

جوانفکر با اشاره به این‌که جریان انحرافی وجود خارجی ندارد، گفت: به استناد به این‌که افرادی عضو جریان انحرافی هستند، نمی‌توان کسی را رد صلاحیت کرد.

وی افزود: قانون می‌گوید هواداران و افراد احزابی که منحل شده‌اند، نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند اما جریان انحرافی کجاست؟

مشاور مطبوعاتی احمدی نژاد تاکید کرد: حتما از احمدی‌نژاد و تیمش استفاده می‌کنم.

جوانفکر افزود: در صورتی که تایید صلاحیت شوم، قطعا رای بالایی خواهم آورد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از جایگاه روحانیت و مراجع در دولت وی پرسید، گفت: جایگاه روحانیت در کشور ما رفیع است، اما این پرسش‌ها در اینجا موضوعیت ندارد و کسی که کاندیدا می‌شود، نباید به این گونه پرسش‌ها پاسخ دهد.

جوانفکر با اشاره به این‌که خانواده‌اش با درخواست خود او؛ وی را در ثبت‌نام همراهی کرده‌اند، گفت که همسر و خانواده‌اش روزهای سختی را پشت سر گذاشته و مخالف حضور وی در انتخابات بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز