خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخاباتی کشور:

با تبلیغات انتخاباتی قبل از تاییدیه شورای نگهبان برخورد می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۰۹

تبلیغات پیش از اعلام تاییدیه شورای نگهبان توسط نامزدهای انتخاباتی خلاف قانون است و راه اندازی کاروان های پرجمعیت و کارناوال ها از مصادیق تبلیغات انتخاباتی محسوب می شود.

رئیس ستاد انتخاباتی کشور ضمن تاکید بر عدم تمدید مهلت ثبت نام ریاست جمهوری گفت: تبلیغات پیش از اعلام تاییدیه شورای نگهبان توسط نامزدهای انتخاباتی خلاف قانون است و راه اندازی کاروان های پرجمعیت و کارناوال ها از مصادیق تبلیغات انتخاباتی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صولت مرتضوی لحظاتی پیش در سالن وزارت کشور در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه راه اندازی کاروان های همراه داوطلبان ریاست جمهوری قبل از تاییدیه شورای نگهبان خلاف قانون است یا نه تاکید کرد: در قانون انتخابات فصلی به نام تبلیغات به استناد موارد 62، 63 و 64 به بعد قانون، تبلیغات انتخاباتی را از زمانی که فهرست افراد ثبت نام شده مورد تایید شورای نگهبان توسط وزارت کشور اعلام می شود مجاز دانسته است و هر گونه تبلیغاتی که قبل از این زمان از هر ناحیه، جناح، سازمان یا نهاد صورت بگیرد خلاف قانون است.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: هر گونه اقدامی که در این راستا انجام شود مغایر رسالت داوطلبان است و توصیه می کنم که داوطلبان چارچوب را رعایت کنند و تحت قوانین مندرج به فعالیت انتخاباتی خود بپردازند.

وی از داوطلبان صاحب نام تقاضا کرد که مدیر برنامه این افراد با ستاد هماهنگی های لازم را انجام دهند و حداکثر می توانند 10 تا 15 نفر به عنوان هیات همراه خود به ستاد انتخابات بیاورند که در این راستا فقط چندنفر به عنوان مدیر برنامه ها می توانند در مرکز ثبت نام حاضر باشند و مابقی همراهان باید در سالن منتظر بازگشت داوطلب بمانند.

وی ضمن اشاره به حضور نمایندگان شورای نگهبان در ستاد انتخاباتی کشور خاطرنشان کرد: هر گونه رفتار خلاف قانون به دستگاه های نظارتی اعلام می شود و با متخلفین برخورد خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین گفت: ثبت نام تحت هیج شرایطی تمدید نمی شود و تا پایان وقت فردا ادامه خواهد داشت.

مرتضوی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه سفرهای اخیر ریاست جمهوری تبلیغات پیش از زمان موعد محسوب می شود یا نه تاکید کرد: هر کسی که بخواهد به عنوان داوطلب در انتخابات شرکت کند تحت هر عنوانی اگر دست به تبلیغات بزند خلاف قانون خواهد بود.

به گزارش ایلنا لحظاتی پیش محسن رضایی با هیات همراه پرجمعیتی وارد ستاد انتخاباتی شد که این جمعیت بالا باعث شد حواشی زیادی را در ستاد برپا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز