خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور:

تبلیغات زودهنگام کاندیداها خلاف قانون است

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۴۴

افرادی که تصمیم به ثبت نام دارند این کار را به ساعات پایانی موکول نکنند. انتخابات مجلس و شوراها نشان داده که معمولا افراد در روزها و ساعت‌های پایانی برای ثبت نام مراجعه می کنند.

صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران روند ثبت نام کاندیداها طی دو روز اول را خوب ارزیابی کرد و گفت: طی این دو روز ما شاهد این هستیم که هر فردی به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه می‌کند همکاران من با آرامش و مهربانی اقدام به ثبت نام او می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا وی خطاب به دیگر کاندیداهای احتمالی گفت: افرادی که تصمیم به ثبت نام دارند هر چه زودتر برای این کار به ستاد انتخابات کشور مراجعه کنند و ثبت نام خود را به ساعات پایانی موکول نکنند. انتخابات مجلس و شوراها نشان داده که معمولا افراد در روزها و ساعت های پایانی برای ثبت نام مراجعه می‌کنند.

مرتضوی با تاکید بر اینکه امکان تمدید ساعت و روزهای ثبت نام وجود ندارد به تبلیغات کاندیداها اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون پس از نهایی شدن فهرست شورای نگهبان و اعلام به وسیله وزارت کشور تبلیغات کاندیداها آن هم در چارچوب قانون آزاد خواهد بود و پیش از آن هر اقدامی که شائبه تبلیغات داشته باشد خلاف قانون است.

مرتضوی با بیان اینکه قانون تشکیل ستاد پیشگییری از جرائم انتخاباتی را در قوه قضاییه پیش بینی کرده است گفت: علاوه بر این در شهرها نیز شعبی وجود دارد که افراد با مشاهده تخلفات انتخاباتی می‌توانند خارج از نوبت شکایت خود را به آنجا بدهند.

رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور تبلیغات انتخاباتی را شامل سه دسته دانست و تصریح کرد: دسته اول امکانات و رسانه های عمومی است. بخش دیگر شامل استفاده از سالن‌های همایش و استادیوم‌های ورزشی می شود و بخش سوم شامل پخش بروشور و اقدامات میدانی است.

در ادامه مرتضوی در پاسخ به این سوال که ایرانیان خارج از کشور چگونه می توانند برای ثبت نام در انتخابات اقدام کنند گفت: در این رابطه از همکاران وزارت امور خارجه خواسته شده تا همراهی لازم را داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز