خبرگزاری کار ایران

سبحانی در نشست خبری:

کانون‌های قدرت در مقابل حمایت مردم ناکارآمد است

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۶۲

برنامه من بدنبال اقتصادی آری از ربا قانون گرایی،‌ تعمیق عدالت و اداره امور کشور با اخلاق گرایی است که این برنامه را ظرف چند روز آینده در معرض افکار عمومی قرار خواهند داد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به این سوال که آقای احمدی نژاد که از حمایت اصولگرایان برخورد بود امروز از کاهش اختیارات خود انتقاد می کند شما چگونه بدون پشتوانه وارد عرصه انتخابات شدید گفت: کانون های قدرت در مقابل حمایت مردم کارآمد نخواهد بود دغدغه من این است که در حال حاضر کشورمان از مسیر قانون اساسی فاصله گرفته است بنابراین احیای اصول قانون اساسی از مهم ترین اهداف من خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسن سبحانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی پس از ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی نشست خبری عنوان کرد: این جانب استاد اقتصاد از دانشگاه تهران با پشتوانه سال ها قانون گذاری و مسئولیت اجرایی برنامه دولت قانون را با گفتمان اصول و مبانی قانون اساسی در معرض انتخاب مردم می گذارند.

برنامه من بدنبال اقتصادی آری از ربا قانون گرایی،‌ تعمیق عدالت و اداره امور کشور با اخلاق گرایی است که این برنامه را ظرف چند روز آینده در معرض افکار عمومی قرار خواهند داد.

در ادامه خبرنگاری از سبحانی پرسید شما در دوره حضور خود در مجلس شورای اسلامی از طرح تثبیت اقتصادی دفاع کردید و این منجر به شرایط امروز شد که وی پاسخ داد: من سالیان طولانی در دولت به عنوان وزیر و 12 سال عضو مجلس شورای اسلامی بوده ام و بر همین اساس نیز در انتخابات ثبت نام کردم در مورد طرح تثبیت اقتصادی باید گفت مسائل اقتصادی بسیار پیچیده تر از این حرف ها است این طرح برای کمک به زندگی مردم مطرح شد و در زمان خود طرح قابل دفاعی بود اما در آن زمان دولت 4 متمم بودجه به مجلس داد و مازاد بودجه به مجلس تحمیل شد و شرایط به گونه ای رقم خورد که آثار مثبت این طرح از میان رفت.

سبحانی همچنین در خصوص آزادی تشکل ها و احزاب سیاسی نیز یادآور شد: کشور ما کشوری است که با انتخابات اداره می شود من معتقدم حتی دولت برای مدت قابل دفاعی باید به تشکلات حزبی یارانه بدهد تا این تشکل ها نه فقط در زمان انتخابات بلکه در طول حیات سیاسی خود فعال باشند.

وی با تاکید براینکه من به صورت مستقل در انتخابات حاضر شده ام گفت: ائتلاف با سایر گروه ها و کناره گیری از حضور در انتخابات زمانی معنا پیدا می کند که برنامه ای وجود داشته باشد و امکان شباهت برنامه نامزدها با یکدیگر باشد تاکنون برنامه ای شبیه به آنچه من ارائه کرده ام وجود ندارد.

سبحانی همچنین در خصوص پرداخت یارانه ها نیز عنوان کرد: یارانه ها ردپای خطیری بر مسائل کشور گذاشته است ک باید آن را آسیب شناسی کرد و از طریق تقدیم لایه ای به مجلس راه مناسبی برای آن پیش بینی شود.

وی سادگی و مردمی بودن دولت احمدی نژاد را از نقاط قوت او خواند و گفت: امیدوارم این نقطه قوت را در دولت خود بیشتر و بهتر داشته باشم.

سبحانی همچنین ویژگی برجسته خود را اشراف به مسائل اقتصادی و تجربه حضور در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برشمرد و تصریح کرد: افزایش قیمت ها امروز هم معلول مشکلات ناشی از هدفمندی یارانه ها است و هم متاثر از شرایط تحریم ها که در نهایت به سوءمدیریت ها باز می گردد اما اینکه چه زمانی این شرایط بهبود پیدا می کند باید آن را برعهده زمان گذاشت.

وی با اشاره به مسائل سیاست خارجی نیز عنوان کرد: به جز رژیم صهیونیستی دلیلی ندارد که ما با دیگر کشورها رابطه ای نداشته باشیم من معتقدم هرجا منافع ملی کشور مطرح باشد باید آن را با دیپلماسی و مذاکره دنبال کرد.

در همه خبرنگاری با اشاره به اینکه گفته شده شما حدود 36 میلیون تومان را برای تبلیغات انتخاباتی خود اختصاص داده اید پرسید آیا این میزان کافی خواهد بود که سبحانی جواب داد: من 37 و نیم میلیون تومان برای هزینه های تبلیغاتی خود در نظر گرفته ام ضرورتی ندارد که این میزان بیشتر باشد چرا که قائل به حاکمیت پول و ثروت برای تعین سرنوشت کشور نیستم و با این مساله مبارزه می کنم.

وی با بیان اینکه اگر کاندیدایی برنامه کامل تری داشته باشد و یا من تشخیص دهم برنامه خودم کامل نیست از حضور در انتخابات کناره گیری می کنم گفت: یک دولت باید از قدرت حمایت مردم برخوردار باشد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز