خبرگزاری کار ایران

معاون دبیرکل خانه کارگر:

جامعه کارگری با کاندیدایی از جنس خود در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۹۰

کارگران و بازنشستگان نباید دنبال رو احزاب سیاسی باشند بلکه نقش محوری و اثر گذار خود در عرصه انتخابات نشان دهند/ شکاف طبقاتی که در اثر تحولات اقتصادی کشور در یک سال اخیر به وجود آمده به اندازه ۳۰ سال گذشته بوده است.

ایلنا- اسکو: معاون دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران گفت: وقت آن رسیده است که جامعه کارگری با معرفی فردی از جنس خود در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در اسكو‏ حسن صادقی که عصر روز جمعه در دومین کنگره شهرستانی خانه کارگر آذربایجان شرقی در اسکو سخن می‌گفت، تأکید کرد: اکنون باید کارگران و بازنشستگان در یک صف واحد قرار گرفته و از کاندیدایی که درد آنان وکشور را می‌فهمد حمایت کنند.

وی با بیان اینکه جامعه کارگری و بازنشستگان هم اکنون بخش اعظمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: این قشر نباید دنبال رو احزاب سیاسی باشند بلکه نقش محوری و اثر گذار خود در عرصه انتخابات نشان دهند.

صادقی با تأکید بر اینکه باید سیاست اقتصاد تولید محور در کشور حکمفرما شود، افزود: حاصل عدم حضور کسی از جامعه کارگری و بازنشستگان در عرصه انتخابات ریاست جمهوری که آشنایی کامل به علم اقتصاد داشته باشد جز افزیش شکاف طبقاتی و فقیر شدن بیشتر قشر محروم جامعه که بیشتر آنان را کارگران تشکیل می‌دهد نبوده بنابراین لازم است در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری حضوری منسجم‌تر و نقشی فعالانه‌تر ایفاء کند.

سیاستهای اقتصادی كشور از ریل اصلی خود خارج شده است

وی با بیان اینکه اکنون سیاست‌های اقتصادی کشور از ریل اصلی خود خارج شده و با دوری جستن از تذکرات مقام معظم رهبری به بیراهه می‌رود افزود: راه چاره مصائبی که اکنون گریبانگیر کارگران و بازنشستگان شده این نیست که پس از ۲۲ سال اجرای قانون کار، تغییر این قانون در دستور کار قرار گیرد بلکه ریشه همه این مشکلات به سیاست‌های نادرست اقتصادی بر می‌گردد.

صادقی افزود: در شرایطی که مقام معظم رهبری همواره تأکید دارند که در بحث قوانین همواره توجه به مشکلات قشر ضعیف جامعه در اولویت باشد شاهدیم که تلاش می‌شود تا ۷۴ ماده از قانون کار به نفع ثروتمندان وسرمایه داران تغییر داده شود.

وی در ادامه با تشریح زمینه‌های فعالیت خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران گفت: این نهاد کارگری از بدو فعالیت به عنوان یک تشکیلات خدمات دهنده تلاش داشته تا کارگران را زیر بیرق کنفدراسین عالی کارگران در راستای پیگیری مطالبات وخواسته‌های این قشر گردهم آورد.

صادقی با اشاره به برپایی کنگره‌های شهرستانی و استانی خانه کارگر گفت: اگر امروز خانه کارگر پویا وزنده است و در بطن جامعه کار وتولید حرف و سخن برای گفتن داشته و در دفاع از حقوق کارگران محوریت دارد به این دلیل است که اعضا در بدنه تشکیلاتی آن در یک فضای دموکراتیک حضور دارند.

وی به برگزاری کنگره‌های شهرستانی واستانی خانه کارگر به عنوان رکن تشکیلاتی این نهاد کارگری اشاره کرد و گفت: انتخاب منتخبین اعضا در این کنگره که از اقصی نقاط کشور در آن حضور دارند فرصتی را فراهم می‌آورد که مسایل جامعه کارگری از طریق این منتخبین به بحث و بررسی گذاشته شود.

صادقی به عضویت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در خانه کارگر اشاره کرد و گفت: حاکم بودن خرد جمعی در این تشکیلات سبب شده تا این تشکیلات از به بیراهه رفتن مصون بماند.

وی با بیان اینکه خانه کارگر همواره در چارجوب اهداف و اصول خود حرکت کرده است افزود: برای این نهاد کارگری همواره دفاع از حقوق و منافع کارگران اولی بوده و به مسایل نگاهی بخشی نگر نداشته است.

صادقی با اشاره به محدویت‌های ایجاد شده برای فعالیت‌های خانه کارگردر طول سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: با این وجود این نهاد کارگری به پشتوانه اعضاء وتدوین برنامه‌های اصولی توانسته است بزرگ‌ترین، سالم‌ترین، ماندگار‌ترین و با هدفترین تشکل در کشور شکل دهد که برگزاری کنگره‌های استانی و شهرستانی این حرکت را تداوم می‌بخشد.

معاون دبیر کل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران بر هوشیاری هرچه بیشتر کارگران و بازنشستگان تاکید کرد وگفت: شکاف طبقاتی که در اثر تحولات اقتصادی کشور در یک سال اخیر به وجود آمده به اندازه ۳۰ سال گذشته بوده و سبب شده تا دهک‌های میانی به دهک‌های پایین سقوط کنند و بیشترین زیان را قشر محروم جامعه و کارگران متحمل شوند.

وی به وضعیت بازنشستگان تامین اجتماعی اشاره کرد وگفت: با وجود قانون الزام تامین اجتماعی که تمامی مولفه‌های لازم برای درمان رایگان بیمه شدگان در آن لحاظ شده است چرا هم اکنون و در زمان این دولت باید بازنشستگان از جیب خود برای بیمه تکمیلی اقدام کنند.

صادقی به سوء مدیریت حاکم بر سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در یک دهه گذشته در نتیجه ثبات مدیریت در سازمان تامین اجتماعی بسیاری از قوانینی مثبتی که به یمن انقلاب اسلامی برای کارگران و بازنشستگان تصیب شده بلااجرا مانده است.

کنگره استانی خانه کارگر آذربایجان شرقی عصر روز شنبه با حضور حسین کمالی عضو شورای مرکزی خانه کارگر در تبریز برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز