خبرگزاری کار ایران

مدیر شركت غله وخدمات بازرگانی كردستان خبر داد:

پیش بینی خرید ۶۵۰ هزارتن گندم مازاد بر نیاز در کردستان

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۹۲

نباید هیچ وجهی بابت تخلیه و هزینه باسکول از کشاورزان دریافت شود‌/ در حال حاضر ظرفیت انبار ۷۰۰ هزارتن گندم در استان وجود دارد.

ایلنا: مدیرعامل شرکت غله وخدمات بازرگانی کردستان از پیش بینی خریداری ۶۵۰هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سقز، جمال صالحی در دومین جلسه کمیته هماهنگی خرید گندم در شهرستان سقز، با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم جهت خرید این محصول اندیشیده شده، خواستار تعامل وهمکاری تمامی ادارات در راستای خرید روان و آسان این محصول ارزشمند وجلوگیری از خروج آن به استانهای دیگر، توسط افراد سود جو ودلال که فاقد شرایط نگهداری گندم هستند‌، شد.

وی با اعلام اینکه نبایدهیچ وجهی بابت تخلیه وهزینه باسکول از کشاورزان دریافت شود‌، بر تکریم کشاورزان به عنوان حماسه سازان اقتصادی تاکید کرد.

صالحی، ‌شهرستان سقز را جز سه شهرستان بر‌تر در سطح استان از لحاظ میزان برداشت گندم برشمرد و بر فراهم سازی تمامی امکانات و فعالیت‌ها به صورت شبانه روزی در جهت استقبال از کشاورزان وخرید گندم از آنان تاکید کرد وگفت: در حال حاضر ظرفیت انبار ۷۰۰ هزارتن گندم در استان وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز نیز در ادامه این جلسه گفت: در فاز نخست از هشتم تیرماه جاری برداشت گندم از هشتاد هزار هکتارزمین کشاورزی آغاز شده است.

محمد پیشداد اظهار داشت: ۵ هزار هکتار مزارع گندم شهرستان به صورت آبی و۷۵هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص پیدا کرده است.

وی بااشاره به ظرفیت انبارهای شهرستان سقز برای خرید گندم در سال‌جاری تصریح کردتا پایان برداشت این محصول پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰هزار تن گندم تولید و برداشت شود.

پیشداد در ادامه اضافه کرد: این مدیریت با تشکیل ۵ اکیپ برای کنترل افت و ریزش طلای زرد (گندم) صورت گرفته است که با نظارت بر کار کمباین داران توصیه‌های لازم در راستای کاهش ریزش گندم در شهرستان ارائه داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز یادآور شد: میزان هفت میلیون لیتر سوخت برای کمباین‌هایی که در ایام برداشت گندم فعالیت می‌کنند در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه ریزی فرمانداری شهرستان سقز نیز بر آمادگی کامل ادارات مرتبط از لحاظ تامین وتجهیز ماشین آلات، تشکیل اکیپ بازرسی و نظارت کامل بر چگونگی خرید گندم تاکید کرد.

اسماعیل رستم‌پور در پایان از آمادگی این شهرستان برای خرید گندم کشاورزان خبر داد و گفت: ظرفیت شهرستان سقز برای خرید گندم بیش از‌۱۳۰هزار تن است و امسال پیش بینی می‌شود که ۱۰۰ هزار تن گندم در شهرستان خریداری وتحویل سیلو‌ها وکارخانه‌های آرد وتعاون روستایی شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز